  • 1. Data: 2008-01-17 13:12:03
    Temat: zdjęcia nagrobków na stronie www
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    witam!

    poradzcie kochani czy w swietle prawa, ochrony danych osobowych i praw
    autorskich legalnym jest publikowanie zdjec nagrobka kiedy w tle widac inne
    nagrobki i napisy umieszczone na nich?

    pozdrawiam
    p.g.

  • 2. Data: 2008-01-17 13:15:21
    Temat: Re: zdjęcia nagrobków na stronie www
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gardziej pisze:
> [...]
    > autorskich legalnym jest publikowanie zdjec nagrobka kiedy w tle widac
    > inne nagrobki i napisy umieszczone na nich?

    Chronione są tylko dane osobowe osób żyjących. Do poczytania na ten
    temat: http://www.giodo.gov.pl/319/id_art/974/j/pl/

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-01-17 13:34:56
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > Chronione są tylko dane osobowe osób żyjących. Do poczytania na ten
    > temat: http://www.giodo.gov.pl/319/id_art/974/j/pl/

    dzieki piekne.
    martwi mnie tylko ostatni akapit tego tekstu:
    "W przypadku wykorzystania danych osób zmarłych (np. przesyłania ulotek
    reklamowych adresowanych do nieżyjącej osoby), osobom bliskim, których dobra
    osobiste, tj. na przykład kult pamięci o osobie zmarłej, zostały naruszone
    przysługuje prawo wystąpienia z powództwem cywilnym do sądu powszechnego."
    chociaz nie wiem, w jaki sposob ktos moglby to uzasadnic w podanym przypadku

    pzdrw
    p.g.

  • 4. Data: 2008-01-17 13:36:14
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 17 Jan 2008 14:15:21 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Chronione są tylko dane osobowe osób żyjących. Do poczytania na ten
    > temat: http://www.giodo.gov.pl/319/id_art/974/j/pl/

    Podobnie jeśli chodzi o ochronę dóbr osobistych osób zmarłych. Ale -
    rozpowszechnienie takich zdjęć może godzić w dobra osób żywych (rodziny
    zmarłych).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 5. Data: 2008-01-17 13:39:07
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał
    > Chronione są tylko dane osobowe osób żyjących. Do poczytania na ten
    > temat: http://www.giodo.gov.pl/319/id_art/974/j/pl/

    A ta ustawa ponadto dotyczy baz i zbiorów danych, a nie pojedynczych danych.

  • 6. Data: 2008-01-17 13:47:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał
    >
    > A ta ustawa ponadto dotyczy baz i zbiorów danych, a nie pojedynczych danych.

    Czyli zatem można wykorzystywać (np. w celach reklamowych) dane
    osobowe *jednej* osoby?

  • 7. Data: 2008-01-17 14:20:04
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał
    > Czyli zatem można wykorzystywać (np. w celach reklamowych) dane osobowe
    > *jednej* osoby?

    A czy w celach reklamowych da się wykorzystywać, tak aby nie pobierać ich z
    większego zbioru, nie tworzyć żadnego nowego zbioru (bazy) albo doń nie
    wpinać? Raczej wątpię.
    Poza tym co to znaczy "wykorzystywać"? Upublicznienie itd. podpada pod
    ochronę dóbr osobistych z KC. Wysyłanie drogą elektroniczną niezamówionych
    mat. rekl. podpada pod inną ustawę i jest wykroczeniem.

  • 8. Data: 2008-01-17 14:27:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
> [...]
    > większego zbioru, nie tworzyć żadnego nowego zbioru (bazy) albo doń nie

    Cóz, mogę sobie wyobrazić sobie taką sytuację. Na przykład: firma
    wysyła reklamę pewnej osobie - adres ma z "głowy" prezesa, który akurat
    go zna. I jest to jednostkowy przypadek wysłania takiej reklamy. Adresat
    nie jest chroniony w takim przypadku?

    > Poza tym co to znaczy "wykorzystywać"? Upublicznienie itd. podpada pod
    > ochronę dóbr osobistych z KC. Wysyłanie drogą elektroniczną niezamówionych
    > mat. rekl. podpada pod inną ustawę i jest wykroczeniem.

    Ale my nie mówimy o reklamie wysłanej drogą elektroniczną, tylko
    zwykłym listem. W takim przypadku ochrona danych osobowych jest jedynym
    ograniczeniem. Jeśli już zgodę mamy na przetwarzanie w ogólnych celach,
    to można wysyłać reklamy. Względnie - można wysyłać reklamy w formie
    druków bezadresowych - na wysyłanie reklam jako takich nie potrzeba
    zgody i nie jest to spam.

  • 9. Data: 2008-01-17 17:16:36
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote
> [...]
    > jest to jednostkowy przypadek wysłania takiej reklamy. Adresat nie jest

    Nie, jak sądzę. Przed czym? Że prezes miał w głowie jego dane i wysłał mu
    list? Listy jeszcze wolno wysyłać;)

  • 10. Data: 2008-01-18 13:04:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gardziej" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > powszechnego."
    > chociaz nie wiem, w jaki sposob ktos moglby to uzasadnic w podanym

    Przyznasz, ze parwdopodobieństwo wysyłania ulotek na cmetarz adresowanych
    do osób z nagrobków jest mało prawdopodobne.