  • 41. Data: 2006-02-10 15:25:13
    Temat: Re: zaządali DO za sanki
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Alek napisał(a):
    > Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@N...pl> napisał w
    > wiadomości news:dsgr2k$m5k$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Hmm... ty serio? Co innego wykroczenie a co innego zbrodnia.
    > Myślę, że trzeba reagować adekwatnie do wagi problemu, stosując minimalne
    > środki wystarczjące do jego rozwiązania.
    > Jeśli pożądany skutek przyniosłoby zwykłe zwrócenie uwagi to nie trzeba
    > sprowadzać uzbrojonych ludzi w kominiarkach.

    Celowo podałam przykład skrajny ;-)
    W przypadku popełniania wykroczeń występowanie o usunięcie z regulaminu
    zapisu "dopuszczającego" ich popełnianie jest absurdem.
    Bo niezależnie od tego, czy ten zapis tam jest, czy go nie ma, dane
    postępowanie stanowi wykroczenie.

    A zatem właściwszą reakcją byłoby zapytanie, czy zdają sobie sprawę, że
    łamią prawo? Że popełniają wykroczenie z art. 55 kodeksu wykroczeń? I
    czy ta Pani zatrzymująca komuś właśnie DO zdaje sobie sprawę, że
    wystarczy, że ktoś na nią doniesie, a grozi jej grzywna do 5000 zł? Jej,
    nie pracodawcy. I żaden zapis w regulaminie jej przed tym nie obroni?

    Myślę, że to by była reakcja i bardziej adekwatna i nie pozostawiająca
    cienia wątpliwości, że nie można sobie umownie wyłączać działania
    kodeksu wykroczeń i przede wszystkim skuteczniejsza ;-)

    I w tym znaczeniu pożądany skutek powinno odnieść zwrócenie uwagi.
    Ale podkreślające nielegalność takiego postępowania i osobistą
    odpowiedzialność pracownika biblioteki. A nie pozostawiające tegoż
    pracownika w poczuciu nieponoszenia odpowiedzialności do czasu zmiany
    regulaminu.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 42. Data: 2006-02-19 18:00:34
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    kam napisał(a):

    > Jak napisał Fil, nadajesz słowu zatrzymać znaczenie inne niż słownikowe,
    > nie uzasadniając tego. A to przepis karny więc byłbym bardzo ostrożny.

    Znaczen slownikowych jest wiele, jedno z nich ponizej:

    5. ?zachować coś dla siebie, dla kogoś; nie oddać, nie zwrócić czegoś?
    Zatrzymać sobie czyjąś książkę.
    Zatrzymać dla kogoś pokój, miejsce.

    Jacek

  • 43. Data: 2006-02-19 19:33:03
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    castrol napisał(a):
    > Znaczen slownikowych jest wiele, jedno z nich ponizej:
    >
    > 5. ?zachować coś dla siebie, dla kogoś; nie oddać, nie zwrócić czegoś?
    > Zatrzymać sobie czyjąś książkę.
    > Zatrzymać dla kogoś pokój, miejsce.

    nie odpowiada ono pozostawieniu dowodu w zastaw

    KG

  • 44. Data: 2006-02-21 18:30:43
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    kam napisał(a):

    > nie odpowiada ono pozostawieniu dowodu w zastaw
    >
    > KG
    Moim zdaniem zatrzymanie sobie czyjejś książki jest łagodniejsze niż
    zatrzymanie czegoś w zastaw. Wzięcie rzeczy w zastaw sugeruje, że brany
    jest pod uwagę zamiar odmowy zwrotu przy niespełnieniu przez drugą
    stronę określonych warunków.

    Cechą zastawu jest przecież to, że osoba, która przyjęła jakąś rzecz w
    zastaw odda ją dopiero, jeśli druga strona spełni określone warunki.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl