  • 1. Data: 2006-02-05 22:29:26
    Temat: zaządali DO za sanki
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    Czesc wszystkim

    Ku mojemu zdumieniu w schronisku Kalatówki (Tatry/Zakopane) jeden pacan
    zażądał od znajomych zastawu w postaci dokumentu tozsamosci. Poszło o
    sanki ... chcieli dla dziecka sanki pozyczyc. Zdziwiony powiedzialem, ze
    to wykroczenie, ze to nielegalne, a "facio" po prostu powiedzial, ze
    mogą nie brac tych sanek.

    Chyba nie bardzo mam ochote puscic to płazem ... znajomi odpuscili, ale
    ja mam wielką ochote przynajmniej polecony wysłać do prokuratury w
    Zakopanym ...

    W trakcie szukania odpowiedniego artykułu w KW znalazlem jeszcze to
    http://www.rekreacja.kielce.pl/inside.php?t=z&pg=wyp
    ozycz
    http://www.dsd.pl/akt.php?idg=6

    Który to artykuł ??? W google trzeba jakies ładne hasło wpisac, a
    pomyslow brak ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 2. Data: 2006-02-05 22:50:00
    Temat: Re: zaządali DO za sanki
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    KrzysiekPP wrote:
> [...]
    > [...]
    > Który to artykuł ??? W google trzeba jakies ładne hasło wpisac, a

    Art. 55 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych.
    Jeśli ktoś odmówi oddania dokumentu, to dochodzi jeszcze art. 275 kk.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 3. Data: 2006-02-06 08:26:54
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Ja zawsze wypożyczając łyżwy na lodowisku zostawiam swój DO (bądź inny
    dokument) i nie robię larum z tego powodu. Wszyscy wypożyczający tam sprzęt
    stosują się do tego. Jakie widzisz wyjście inne? Zostawianie kaucji w
    wysokości wynegocjowanej z osobą wypożyczającą ci owe sanki? Przy sankach to
    jeszcze pół biedy, ale np. narty + buty to już trzeba by było niezłą gotówkę
    przy sobie wozić:))). To ja dziękuję!
    Zawsze jeszcze można mieć własny sprzęt, prawda?
    Graszka.

  • 4. Data: 2006-02-06 08:37:24
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Graszka napisał(a):

    > Jakie widzisz wyjście inne?

    W cywilizowanym swiecie zalatwia to wypukla VISA albo MasterCard... ;P

    j.

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

  • 5. Data: 2006-02-06 09:30:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Graszka wrote:

    > Ja zawsze wypożyczając łyżwy na lodowisku zostawiam swój DO (bądź inny
    > dokument) i nie robię larum z tego powodu. Wszyscy wypożyczający tam sprzęt

    ...aż nagle jakiś bank zacznie Cię ścigać za wyłudzenie kredytu
    zaciągniętego na podstawie kopii Twojego dowodu albo coś w tym guście.

    > stosują się do tego. Jakie widzisz wyjście inne? Zostawianie kaucji w

    Jakaś stosowna umowa albo coś w tym guście - minimalnie więcej fatygi,
    ale nie tracisz dokumentów z oczu.

    Dla wypożyczającego to i tak żadna różnica, bo nawet jeśli np. narty
    połamiesz, to on może Cię najwyżej ścigać cywilnie - a jak nie będzie
    chciał oddać dowodu, to mu go odbierze policja. I jeszcze rę innych
    rozrywek dozna.

  • 6. Data: 2006-02-06 12:16:19
    Od: "Fil" <f...@b...pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Art. 55 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych.

    Mysle, ze nie za bardzo trafnej wykladni kolega dokonal...

    Pozdr.,

    F.
    ---------------------------------
    www.doradcyprawni.com
    www.doradcyprawni.org.pl

  • 7. Data: 2006-02-06 12:53:21
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > niezłą gotówkę przy sobie wozić:))). To ja dziękuję!
    > Zawsze jeszcze można mieć własny sprzęt, prawda?

    ale co mu daje to ze ma Twoj DO, mozesz przeciez wziac te narty i zglosic ze
    zgubieles dowod. Temu co wydaje Ci sprzet tyle samo da jak po prostu spisze
    Twoje dane z DO.

  • 8. Data: 2006-02-06 12:58:21
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu the_foe porozsypywal nastepujace haczki:
    > ale co mu daje to ze ma Twoj DO, mozesz przeciez wziac te narty i zglosic ze
    > zgubieles dowod. Temu co wydaje Ci sprzet tyle samo da jak po prostu spisze
    > Twoje dane z DO.
    Osoba ktora zostawi dowod jako zastaw a pozniej zglosi jego zgubienie
    musi jednak wydac te pare zl na nowy dowod.
    Inna sprawa ze zawsze mozna przyjsc z policja i powiedziec "ten pan mi
    nie chce oddac dowodu".
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 9. Data: 2006-02-06 17:29:25
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Fil napisał(a):

    > Mysle, ze nie za bardzo trafnej wykladni kolega dokonal...

    Wręcz przeciwnie. Kolega podał jak najbardziej prawidłowy przepis.
    Art. 55.2 Kto:
    zatrzymuje cudzy dowód osobisty,
    podlega karze ograniczenia wolności do 1 miesiąca albo karze grzywny.

    --
    Marta

  • 10. Data: 2006-02-06 17:46:30
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Graszka napisał(a):

    > Ja zawsze wypożyczając łyżwy na lodowisku zostawiam swój DO (bądź inny
    > dokument) i nie robię larum z tego powodu. Wszyscy wypożyczający tam sprzęt
    > stosują się do tego.

    Co nie zmienia faktu, że zatrzymanie cudzego dowodu osobistego jest w
    Polsce wykroczeniem. Grozi za to grzywna do 5 tysięcy zł.

    > Jakie widzisz wyjście inne? Zostawianie kaucji w
    > wysokości wynegocjowanej z osobą wypożyczającą ci owe sanki?

    To że wyjście nielegalne jest najprostsze niczego nie zmienia. Nadal
    jest nielegalne, a zatem nie można go stosować. To już wypożyczający
    powinien ustalić metodę zabezpieczania się zgodną z obowiązującym prawem.

    --
    Marta
    m...@N...pl