  • 1. Data: 2006-02-05 21:04:53
    Temat: mandat za palenia papierosa poddczas jazdy samochodem
    Od: "Konrad Rokicki" <r...@w...pl>

    przed chwilą kolega dostał mandat za palenie papierosa podczas jazdy
    samochodem, nawet nie wiedział ze tak nie mozna, no i jak sie okazuje miał
    racje. Według taryfikatora wynikalo ze niewolno palić podczas jazdy, ale
    art. 63 ust. 5: mowi :
    "Kierującemu pojazdem silnikowym, który przewozi osobę, zabrania się palenia
    tytoniu lub spożywania pokarmów w czasie jazdy. Nie dotyczy to kierującego
    samochodem ciężarowym, który przewozi osobę w kabinie kierowcy, i
    kierującego samochodem osobowym, z wyjątkiem taksówki."

    I z tego wynika ze jednak mogł sobie zapalić...

    jak zadzwonil do dyzurnego wydziału Ruchu Drogowego, to niemily pan
    powedział w skrocie ze "nieznajomośc prawa szkodzi, mogł zawsze nie przyjąc
    mandatu i ze mose sobie zazalenie do sądu grodzkieo złozyć" tylko wydaje mi
    sie ze to własnie mili panowie policjani prawa nie znają!!
    Co w tym przypadku moze zrobić ?? sąd grodzki raczej zapchany jest, i więcej
    bedzie czakania i zabawy niz to wszystko warte ...
    Czy policjani bezkarnie moga sobie wlepiać mandaty za to co im sie wydaje ze
    nie wolno??!!

  • 2. Data: 2006-02-05 21:12:30
    Od: "Konrad Rokicki" <r...@w...pl>

    > Praktycznie nic. Mandat zapłacić musi.

    hmm wydawało mi sie ze w innym państwie zyjemy ...

  • 3. Data: 2006-02-05 21:12:51
    Od: scream <n...@p...pl>

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2006-02-05 21:24:04
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "Konrad Rokicki" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > hmm wydawało mi sie ze w innym państwie zyjemy ...

    Po tylu latach jeszcze nie przywykłeś? To ile Ty masz lat?

  • 5. Data: 2006-02-05 21:26:58
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Konrad Rokicki wrote:

    > hmm wydawało mi sie ze w innym państwie zyjemy ...

    Nie wydawalo ci sie, wiekszosc kierowcow nie placi mandatow...
    przynajmniej nie placilo, do czasu az zaczekli je (policja) sciagac
    komornikami...

    ________________
    Dopisz własne obserwacje. Zapraszamy na forum: http://tiny.pl/mgcc

  • 6. Data: 2006-02-05 21:30:07
    Od: "Konrad Rokicki" <r...@w...pl>

    > hmm wydawało mi sie ze w innym państwie zyjemy ...
    >
    > Nie wydawalo ci sie, wiekszosc kierowcow nie placi mandatow...
    > przynajmniej nie placilo, do czasu az zaczekli je (policja) sciagac
    > komornikami...

    no ale nie chodz o to czy go zapłaci czy nie ( oczywiście ze nie) ale o to
    ze policja moze sobie wlepić mandat, wmówić ze tak niemozna, a jesli sie
    okaze inaczej.. praktycznie nic zrobić sie juz nieda,
    chyba ze z poszkodowanego stać oskarzonym ...

  • 7. Data: 2006-02-05 21:42:33
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:ds5p9q$1lnh$1@node1.news.atman.pl>
    Konrad Rokicki <r...@w...pl> pisze:

> [...]
    > to kierującego samochodem ciężarowym, który przewozi osobę w kabinie
    > kierowcy, i kierującego samochodem osobowym, z wyjątkiem taksówki."

    W takim razie kogo [oprócz taksówki] ten przepis dotyczy, bo zgłupiałam? ;-)

    --
    PozdrawiaM

  • 8. Data: 2006-02-05 21:49:11
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Konrad Rokicki wrote:

> [...]
    > okaze inaczej.. praktycznie nic zrobić sie juz nieda,
    > chyba ze z poszkodowanego stać oskarzonym ...

    Zaraz, powoli.
    Nie jest tak, że da się zrobić coś z mandatem, nawet przyjętym, jeżeli
    nie ma podstawy do jego wystawienia.

  • 9. Data: 2006-02-05 21:53:55
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    scream napisał(a):

    > Praktycznie nic. Mandat zapłacić musi.

    niby musi, ale nie do końca

    Art. 101 Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia się kłania

    M.

  • 10. Data: 2006-02-05 21:54:46
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Nixe wrote:
    > W wiadomości <news:ds5p9q$1lnh$1@node1.news.atman.pl>

    > W takim razie kogo [oprócz taksówki] ten przepis dotyczy, bo zgłupiałam?
    > ;-)

    Kierowcy autobusów przede wszystkim.