  • 31. Data: 2006-02-08 11:49:42
    Temat: Re: zaządali DO za sanki
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "antek" <n...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:dscfmp$bru$1@news.onet.pl...

    > Ha, ja mam tak w biblotece. Jesli chce pozyczyc niektore 'specjalne'
    ksiazki
    > to musze zostawic dowod na czas wypozyczenia. Jesli odmowie to nie
    dostane > ksiazki. I co z takim fantem zrobic?

    Na początek:
    Biblioteka pewnie ma jakiś regulamin - przeczytać.
    Ma także jakiegos kierownika - porozmawiać z nim.
    Ów kierownik ma przełożonego - porozmawiać z nim.

  • 32. Data: 2006-02-08 14:10:02
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    antek wrote:

    > Ha, ja mam tak w biblotece. Jesli chce pozyczyc niektore 'specjalne' ksiazki
    > to musze zostawic dowod na czas wypozyczenia. Jesli odmowie to nie dostane
    > ksiazki. I co z takim fantem zrobic?

    Dać dowód, wziąć książkę, wezwać do zwrotu dowodu, zadzwonić na policję.
    Wówczas biblioteka zmieni procedury. Np. kaucja 1000 zł.

  • 33. Data: 2006-02-08 18:58:43
    Od: "antek" <n...@v...pl>

    > Dać dowód, wziąć książkę, wezwać do zwrotu dowodu, zadzwonić na policję.
    > Wówczas biblioteka zmieni procedury. Np. kaucja 1000 zł.

    Tak sie sklada ze policja ma budynek zaraz kolo tej biblioteki.

  • 34. Data: 2006-02-08 23:43:04
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    antek wrote:
    > Ha, ja mam tak w biblotece. Jesli chce pozyczyc niektore 'specjalne'
    > ksiazki to musze zostawic dowod na czas wypozyczenia. Jesli odmowie to nie
    > dostane ksiazki. I co z takim fantem zrobic?

    Jeśli biblioteka jest częścią uczelni, to oprócz innych propozycji można
    jeszcze złożyć do MEN skargę na niezgodne z prawem działania uczelni.
    Tłumaczenie się ministrowi ma podobnie otrzeźwiający wpływ na urzędników
    jak tłumaczenie się mundurowym.

    Jeśli to nie uczelniana biblioteka, to pewnie można ten sam manewr wykonać
    podstawiając inny urząd w miejsce Ministra Edukacji Narodowej (nie wiem
    jaki, strzelałbym że Ministerstwo Kultury).

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 35. Data: 2006-02-08 23:44:40
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Alek wrote:
    > Na początek:
    > Biblioteka pewnie ma jakiś regulamin - przeczytać.

    Spodziewasz się, że znajdzie się tam zapis "teren biblioteki wyłączony jest
    z obowiązywania kodeksu wykroczeń i ueldo"?

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 36. Data: 2006-02-09 17:32:13
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Spodziewasz się, że znajdzie się tam zapis "teren biblioteki wyłączony
    jest
    > z obowiązywania kodeksu wykroczeń i ueldo"?

    Może tam być zapis o tym zastawie na DO i wtedy można wystąpić do
    kierownika o usunięcie tego nielegalnego zapisu.
    A jeśli zapisu nie ma to można wystąpić do kierownika ze skargą na
    złośliwe i niezgodne z regulaminem postępowanie personelu.

  • 37. Data: 2006-02-09 19:31:32
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Alek wrote:
    > Może tam być zapis o tym zastawie na DO i wtedy można wystąpić do
    > kierownika o usunięcie tego nielegalnego zapisu.

    IMO taki zapis nie jest nielegalny, w przeciwieństwie do jego wykonywania
    (nie mówimy o jakiejś bibliotece wojskowej?).

    > A jeśli zapisu nie ma to można wystąpić do kierownika ze skargą na
    > złośliwe i niezgodne z regulaminem postępowanie personelu.

    Łatwiejsze by to było, gdyby w regulaminie był zakaz brania DO, w co wątpię.

    Generalnie nie sądzę, żeby nagminne praktykowanie art. 55 pkt 2 odbywało się
    bez wiedzy (czy nawet polecenia) kierownika biblioteki, więc raczej
    kierownik palcem w tej sprawie nie ruszy.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 38. Data: 2006-02-10 01:42:29
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Alek napisał(a):
    > Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    > jest
    >
    > Może tam być zapis o tym zastawie na DO i wtedy można wystąpić do
    > kierownika o usunięcie tego nielegalnego zapisu.

    Hmm, a jeśli w jakiejś bibliotece niezwracających książek likwidowaliby
    płatni mordercy, to też... wystąpiłbyś do kierownika o usunięcie z
    regulaminu nielegalnego zapisu?
    Czy może wtedy już zgłosiłbyś problem Policji?

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 39. Data: 2006-02-10 07:29:33
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:dsgr2k$m5k$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > regulaminu nielegalnego zapisu?
    > Czy może wtedy już zgłosiłbyś problem Policji?

    Hmm... ty serio? Co innego wykroczenie a co innego zbrodnia.
    Myślę, że trzeba reagować adekwatnie do wagi problemu, stosując minimalne
    środki wystarczjące do jego rozwiązania.
    Jeśli pożądany skutek przyniosłoby zwykłe zwrócenie uwagi to nie trzeba
    sprowadzać uzbrojonych ludzi w kominiarkach.

  • 40. Data: 2006-02-10 15:13:04
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Alek napisał(a):
> [...]
    > Jeśli pożądany skutek przyniosłoby zwykłe zwrócenie uwagi to nie trzeba
    > sprowadzać uzbrojonych ludzi w kominiarkach.

    Celowo podałam przykład skrajny ;-)
    W przypadku popełniania wykroczeń występowanie o usunięcie z regulaminu
    zapisu "dopuszczającego" ich popełnianie jest absurdem.
    Bo niezależnie od tego, czy ten zapis tam jest, czy go nie ma, dane
    postępowanie stanowi wykroczenie.

    A zatem właściwszą reakcją zapytanie, czy zdają sobie sprawę, że łamią
    prawo? Że popełniają wykroczenie z art. 55 kodeksu wykroczeń? I czy ta
    Pani zatrzymująca komuś właśnie DO zdaje sobie sprawę, że wystarczy, że
    ktoś na nią doniesie, a grozi jej grzywna do 5000 zł?

    Myślę, że to by była reakcja i bardziej adekwatna i nie pozostawiająca
    cienia wątpliwości, że można sobie umownie wyłączać działanie kodeksu
    wykroczeń i przede wszystkim skuteczniejsza ;-)

    I w tym znaczeniu pożądany skutek powinno odnieść zwrócenie uwagi.
    Ale podkreślające nielegalność takiego postępowania i osobistą
    odpowiedzialność pracownika biblioteki. A nie pozostawiające tegoż
    pracownika w poczuciu zgodności z prawem do czasu zmiany regulaminu.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl