    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 26 Mar 2009 10:28:30 +0100

    ArturSZ pisze:
    > Witam
    > dostałem z sądu zawiadomienie o "wpisie na hipotekę" w księdze
    > wieczystej. Na ile tego rodzaju dokument jest dokumentem prawnie
    > wiążącym, tzn. czy branie kolejnego wypisu z hipoteki nie jest prawnym
    > mnożeniem bytów/dokumentów.
    > Rozumiem że definicja słowa "wypis" nie jest tożsama z "zawiadomienie",
    > jednakże zawiadomienie potwierdza dokonanie czynności prawnej
    > polegającej na wpisie hipoteki do księgi wieczystej, więc branie
    > następnego dnia wypisy tej hipoteki jest czynnością nieco nielogiczną.
> [...]
    Informacja o wpisie zawiera tylko informacje o dokonaniu zmian w KW, z
    wyszczególnieniem co gdzie wpisano. Bank będzie chciał od Ciebie odpis
    zwykły(nie mylić z wpisem, ani odpisem pełnym) KW, gdzie masz
    wyszczególnione wszystkie działy KW z aktualnym na chwilę generowania
    odpisu. Po co?
    Ano po to, żeby np. nie okazało się że wpis hipoteki jest na ich rzecz
    oraz na rzecz jeszcze jednego banku np.
    Podsumowując odżałuj 30 zł i weź ten odpis, znacznie uprościsz sobie życie.

    --
    MZ