    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 26 Mar 2009 12:58:57 +0100

    ArturSZ pisze:
    > Być może
    > tylko,
    > to miał być jeden wpis - okazało się iż jest podwójny czyli dwa i
    > podwójna opłata - bo hipoteka zwykła i kaucyjna
    > pojedynczy pit, a powinne być dwa dla każdej "czynności prawnej " osobno
    Nie PIT tylko PCC-3, rzeczywiście dla dwóch hipotek należy złożyć dwa
    zgłoszenia. Zwykła jest traktowana ryczałtem (groszowo), niestety
    kaucyjna to jakiśprocent od kwoty, zwykle kilkaset zlotych. Jak złożysz
    źle to US Cię wyprostuje (od razu przy okienu bezpłatnie albo po jakimś
    czasie, z żądaniem wyjaśnień i karą) Należy dokładnie czytać umowy
    kredytowe, pewnie w niej było jakie hipoteki będziesz musiał ustanowić.
    Zwykła zabezpiecza kapitał, kaucyjna odsetki.
    > wymuszono na mnie założenie płatnego konta do obsługi tego kredytu kredytu
    J/w, czytać, czytać, czytanie nie boli. Podpisywanie w ciemno zwykle boli.

    > i takie tam duperele
    > więc może choć tu nie musiałbym, kolejny raz jechać do sądu i traćić
    > szmal i czas
    Możesz oszczędzić doraźnie "szmal i czas" i olać, ale pewnie wtedy bank
    nadal będzie Ci doliczać dodatkowe odsetki i/lub nie zwróci
    ubezpieczenia do momentu wpisu w księdze (zależnie jak masz to w umowie,
    czytać, czytać...). Koniec końców zamiast 30 zł i godzinki (księgi są
    teraz elektroniczne) możesz stracić kilkaset-kilka tysięcy złotych
    niepotrzebnych kosztów zabezpieczenia. Wybór jak zwykle należy do
    Ciebie. Odpis możesz wziąć w dowolnym miejscu Polski. W Warszawie odpis
    to jakieś 5-60 min, zależnie o której się pojedzie i gdzie (jest kilka
    punktów).

    --
    MZ