    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 16 Dec 2015 17:33:29 +0100
    From: "G.S." <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: zawiadczenie z parafii

    On Wed, 16 Dec 2015, ąćęłńóśźż wrote:

    > Nigdy nie pyta.
    >

    > -----
    > > sąd może pytać *dziecko*, czy

    Nie wiem, nie byłem i nie znam opinii nikogo kto był na
    *wszystkich* procesach (inaczej trudno stwierdzić że "nigdy"),
    ale jeśli Twoje zdanie jest prawdziwe, to znaczy że teza
    Liwiusza byłaby błędna (i zdanie dziecka nie ma tu znaczenia),
    do ustalenia pozostanie jedynie czy formalnie (i nie powinno
    mieć, na mocy uznania nadrzędności równie konstytucyjnego
    prawa rodzica nad prawem obywatela którym jest dziecko)
    czy faktycznie (a tym samym sądy łamią owo "powinno"), dla
    szarego obywatela bez znaczenia (bo na wojnę musiałby
    iść do trybunałów m-narodowych).

    pzdr, Gotfryd