    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zawiadczenie z parafii
    Date: Thu, 10 Dec 2015 07:40:03 +0100

    W dniu 2015-12-10 o 07:15, A. Filip pisze:

    > Na jakim źródle się opierasz?
    >
    > http://www.tvn24.pl/krakow,50/sad-zada-zaswiadczenia
    -o-byciu-praktykujacym-katolikiem,601459.html
    > http://natemat.pl/164671,matka-walczy-o-dzieci-a-sad
    -chce-wiedziec-czy-jest-praktykujaca-katoliczka

    > Według powyższych:
    > a) sąd/sędzia zażądał tego zaświadczenia z parafii "pod rygorem pominięcia"
    > Jak dla mnie wyklucza to twierdzenie "sąd nie zobowiązał".

    Ależ właśnie wyklucza. Strona nie musi przedstawiać. Rygor pominięcia
    (dość niejasny, nie znając sprawy) oznacza, że jak zaświadczenie nie
    zostanie przedstawione, to dowód nie zostanie przeprowadzony. Jak
    rozumiem - o to może chodzić stronie (może nie chcieć przedstawiać
    takiego dowodu).

    > b) _według adwokata strony mającej dostarczyć zaświadczenie_ nie zaszły w
    > trakcie rozprawy okoliczności mogące uzasadnić podobne żądanie sądu
    > [adwokat sobie okoliczności nieźle+ uzasadniające podobne żądanie sądu mógł
    > wyobrazić]

    Skoro nie zaszły, to nie przedstawia, i temat zostanie "pominięty",
    skoro jest nieistotny.

    > c) ,,Nie jest jednak wykluczone, że sąd uchyli "rygor pominięcia"" [tvn24]
    > [Na czwartek (10 grudnia?) zaplanowana jest kolejna rozprawa.]

    A tutaj to już nie ma czego komentować.

    --
    Liwiusz