eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozatrzymywanie oryg. dok. w płacach- odpowiedz z ministerstwa. › zatrzymywanie oryg. dok. w płacach- odpowiedz z ministerstwa.
    From: "Michał" <b...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zatrzymywanie oryg. dok. w płacach- odpowiedz z ministerstwa.
    Date: Wed, 16 Jun 2010 08:59:09 +0200

    Witam,
    jakiś czas temu pytałem o zasadność przechowywania oryginału albo odpisu
    ( ale nie ich kopii) w aktach w kadrach, bo zus potrzebuje do kontroli.
    Ponieważ zdania były podzielone, w zusie Pan rzucił mi jakimiś przepisami,
    które faktycznie mówią, że podstawą są oryginały itp, inna ustawa (
    rozporządzenie itp) mówi, że pracodawca nie może przechowywać oryginałów
    itp. nasmarowałem zapytanie do ministerstwa z prośbą o interpretację -
    odpisali, że to i tamto się zgadza itp, podstawą jest odpis albo oryginał,
    ale pracodawca nie ma prawa go zatrzymywać może jedynie sporządzić sobie
    odpis albo kopię. To tak informacyjnie.
    Pozdrawiam
    Michał