  • 21. Data: 2016-08-03 21:26:49
    Temat: Re: zasiłki
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Toteż trzeba dać wiarę, że po prostu szukał wiedzy i nie doszukiwać
    > się"drugie dna", zwłaszcza, że nic nie wnosi merytorycznie do sprawy.

    Socjalizm stwarza problemy wcześniej nieznane.
    Może ciekawe by też było, ile po cichu zabrano rodzicom (lub zadłużono
    na pokolenia) aby dać w świetle jupiterów zasiłek dziecku?

  • 22. Data: 2016-08-03 21:43:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-08-16 o 21:26, t-1 pisze:

    > Socjalizm stwarza problemy wcześniej nieznane.
    > Może ciekawe by też było, ile po cichu zabrano rodzicom (lub zadłużono
    > na pokolenia) aby dać w świetle jupiterów zasiłek dziecku?

    Jeśli chodzi Ci o 500+, to zacznijmy od tego, że to nie jest zasiłek dla
    dziecka, tylko dla rodziców. Gdyby był dla dzieci, to w obecnym układzie
    już dawno ustawę by TK wysłał w niebyt, bo czemu jedno dziecko ma
    dostać, a drugie nie.

    Natomiast jeśli piszesz ogólnie, to rząd własnych pieniędzy nie ma. On
    dzieli nasze. Z tym, że gdyby system podatkowy był proty, to by było
    wiadomo, ile płacimy. Ale on jest specjalnie tak zakręcony, by tego nie
    dało się po prostu ustalić. Bo przecież nie tylko płacimy dochodowy, ale
    choćby w VAT się zrzucamy. Z większych jest jeszcze akcyza. Dawniej
    spory udział miało cło. Do tego jest masa podatków i opłat na rzecz
    Skarbu Państwa, których rozliczyć "na osobę" już w ogóle nie sposób.

  • 23. Data: 2016-08-03 22:09:46
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Toteż trzeba dać wiarę, że po prostu szukał wiedzy i nie doszukiwać
    > się"drugie dna", zwłaszcza, że nic nie wnosi merytorycznie do sprawy.
    Moim zdaniem warto sie doszukac tego dnia, bo ktoś kto sie tym
    dzieckiem-chlopakiem opiekował otrzymywał/otrzymywali na jego
    wychowanie, wyżywienie, kształcenie i ubranie pieniądze i jak
    wywnioskowałam to nie wywiązywali się z obowiązków i dziecko głodzili
    itd. Warto dorosłej już osobie zająć się ta sprawą i zrekompensować
    swoje krzywdy. Małe dziecko czy niepełnoletni nie ma nic do gadania i
    nic nie może zadziałac w tej sprawie, ale już jako dorosły, skoro był
    krzywdzony- powinien zacząć to wyjaśniać, ustalać. Być może prokurator
    cos w tej sprawie pomoże.

    --
    animka

  • 24. Data: 2016-08-03 22:22:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 03.08.2016 21:43, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > dziecka, tylko dla rodziców. Gdyby był dla dzieci, to w obecnym układzie
    > już dawno ustawę by TK wysłał w niebyt, bo czemu jedno dziecko ma

    A to trybunał może sobie wysłać w niebyt ustawę nadszyszkownika?

    Shrek

  • 25. Data: 2016-08-04 15:52:33
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

> [...]
    > dziecka, tylko dla rodziców. Gdyby był dla dzieci, to w obecnym układzie
    > już dawno ustawę by TK wysłał w niebyt, bo czemu jedno dziecko ma

    W zasadzie to odwrotnie, drugie dostaje, a jedno nie :)

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2016-08-05 15:23:20
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Toteż trzeba dać wiarę, że po prostu szukał wiedzy i nie doszukiwać
    > się"drugie dna", zwłaszcza, że nic nie wnosi merytorycznie do sprawy.

    W takim razie odpowiedź jest wiele łatwiesza:
    w zasadzie załapią się tylko stypendia, pewne zasiłki celowe, renty na
    dziecko już nie,
    i może paczki od mikołaja z socjalnego.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 27. Data: 2016-08-06 19:46:36
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-08-07 o 01:28, Roman pisze:

    > Dokładnie chcę ustalić kto, w jakim okresie, ile i za co brał kasę, bo
    > jak się pytam, to każdy gada że to nie on:)
    Kto był Twoim prawnym opiekunem?
    Tam jest źródło.

    --
    animka

  • 28. Data: 2016-08-06 20:40:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-08-16 o 01:26, Roman pisze:

    > Dzięki za jakąś konkretniejszą odpowiedź, więć mamy Ośrodek Pomocy
    > Społecznej w Gminie,
    > ale jeśli oni nic tam nie ewidencjonują to pewnie te zasiłki sami
    > pracownicy biorą i mówią że nie ma bo rozdali biednym:)

    Bądź uprzejmy czytać ze zrozumieniem. Oni ewidencjonują wydawane środki,
    ale nie w rozbiciu na osoby. Ktoś musiałby siedzieć i to przeglądać
    ręcznie, by Ci odpowiedzieć. Poza tym nieuprawdopodobnione, by tam było
    dziecko, a nie rodzic.

    > Alimenty raczej nie wchodzą w grę, ale renty nie mam pojęcia, nie znam
    > się na tym, nie znam zasad przydzielaniam ja chcę się dowiedzieć, więć
    > jeszcze mam iść do ZUS i KRUS? I o co pytać? Tam to ewidencje
    > majądziałającą:)

    Jeśli Twoi rodzice żyją i mieszkasz z nimi, to tam nic nie znajdziesz.

  • 29. Data: 2016-08-07 01:26:11
    Od: "Roman" <R...@p...onet.pl>

  • 30. Data: 2016-08-07 01:28:22
    Od: "Roman" <R...@p...onet.pl>