  • 1. Data: 2004-03-12 06:50:42
    Temat: zasilek rodzinny
    Od: "gosiaholu" <g...@p...onet.pl>

    Dowiedzialam sie,ze osobom pobierajacym zasilek rodzinny raz w roku nalezaly
    sie dodatkowe pieniazki na dziecko uczace sie.Chcialabym wiedziec w jakich
    latach te pieniazki byly przyznawane,czy jest to juz zniesione i czy mam prawo
    upominac sie o te pieniazki.Pracuje od 1994 roku.
    Jeszcze mam jedno pytanie.
    Dostaje alimenty na dziecko z Funduszu Alimentacyjnego.Jestem osoba samotnie
    wychowujaca.Prosze o informacje jak mam dalej postapic i co to sa te 170 zl.Czy
    one zastepuja zasilek rodzinny?Czy zastępuja alimenty?Czy sprawa egzekwowania
    alimentow teraz zajmie sie komornik.Jesli tak to co mam zrobic jakie papiery
    zlożyc i gdzie?

  • 2. Data: 2004-03-12 09:47:48
    Temat: Re: zasilek rodzinny
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-03-12 07:50, Użytkownik gosiaholu napisał :

> [...]
    > alimentow teraz zajmie sie komornik.Jesli tak to co mam zrobic jakie papiery

    Jeżeli będziesz spełniała kryteria do otrzymania zasiłku rodzinnego (po
    uwagę brany jest dochód z 2002 roku) to:

    - możesz otrzymać zasiłek rodzinny (rzędu 40-50 zł/dziecko/miesiąc)
    - masz możliwość starać się o dodatki do zasiłku rodzinnego m.in. o
    dodatek z tytułu samotnego wychowania dziecka czyli 170zł/dziecko/miesiac.

    Alimenty nie są zastępowane przez dodatek z tytułu samotnego wychowania
    dziecka. Alimenty stają się teraz osobnym bytem. Jeżeli masz zasądzone
    (lub przyznane w inny sposób) alimenty, to nie wpływają one na dodatek z
    tytułu samotnego wychowania dziecka. Twoim problemem jest teraz
    wyegzekwowanie alimentów od osoby, która winna jest je przekazywać.
    Ulega likwidacji Fundusz Alimentacyjny, który płacił alimenty w
    przypadku, gdy osoba zobowiązana do płacenia alimentów tego nie robiła.
    Teraz ty musisz starać się o to, aby alimenty od tej osoby spływały do
    ciebie. Ty musisz znaleźć komornika itd.

    Papiery dotyczące zasiłku rodzinnego i dodatków do tego zasiłku składa
    się albo w zakładzie który cię zatrudnia, albo w urzędzie gminy, w
    której mieszkasz. Gdzie, to zależy od wielu czynników, trzeba wczytać
    się w przepisy, np. dodatek do Rzeczpospolitej z poniedziałku.

    andy_nek