  • 1. Data: 2004-03-12 08:13:19
    Temat: Wspólnota mieszkaniowa
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    W regulaminie obrad jest taki zapis:

    Jeżeli głosowana na Zebraniu uchwała nie uzyska wymaganej, zgodnie z
    par.8 (par. mówi o większości głosów liczonej wg wielkości udziałów),
    większości głosów, to tryb indywidualnego zbierania głosów w
    odniesieniu do tej uchwały może być stosowany tylko wówczas, gdy
    większość obecnych na Zebraniu opowiedziała się za przyjęciem tej
    uchwały. W takim przypadku w indywidualnym zbieraniu głosów nie
    uczestniczą osoby, które na Zebraniu głosowały już w sprawie tej
    uchwały.

    I moje pytania:

    1. Czy taki zapis jest zgodny z Ustawą o własności lokali?
    2. Co się dzieje z taką ustawą, która na zebraniu nie uzyskała
    większości głosów? Nie przechodzi? Głosowanie nad nią zostanie
    powtórzone? W jakim trybie?

    Renata

  • 2. Data: 2004-03-12 13:46:02
    Temat: Re: Wspólnota mieszkaniowa
    Od: Tukan <t...@o...pl>

    Dnia 12 Mar 2004 08:13:19 GMT, Renata Gołębiowska
    <R...@a...waw.pl> napisał:
    Odpowiadam Renacie
    > W regulaminie obrad jest taki zapis:
    >
    > I moje pytania:
    >
    > 1. Czy taki zapis jest zgodny z Ustawą o własności lokali?
    Tak,bo głosowanie Obiegiem w tym wypadku jest kontynuacją głosowania na
    zabraniu.Nie można glosować dwa razy w tym samym głosowaniu.
    Jeśli zapis regulaninu zacytowałaś dosłownie, to nie rozumię "gdy
    większość obecnych na zebraniu opowiedziała się za przyjęciem tej uchwały.
    Po co głosować dalej? Myślę,że chodzi ogłosowanie nad kontynuowaniem
    głosowania "obiegiem"
    > 2. Co się dzieje z taką ustawą, która na zebraniu nie uzyskała
    > większości głosów? Nie przechodzi? Głosowanie nad nią zostanie
    > powtórzone? W jakim trybie?
    Jesli projekttowana uchwała nie poszła na glosowanie "obiegiem".to już jej
    nie ma.Jeśli zarząd chce,musi procedure podejmowania uchwały powtórzyć na
    kolejnym zebraniu lub metodą indywidualnego zbierania głosów
    Bardzo dużo poważnych wypowiedzi na tematy wspólnot mieszkaniowych
    znajdziesz
    www.forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=523&s=0
    pzdr Tukan

  • 3. Data: 2004-03-12 16:24:33
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <o...@n...futuro.pl>, Tukan wrote:
> [...]
    ><R...@a...waw.pl> napisał:
    > Odpowiadam Renacie

    > Tak,bo głosowanie Obiegiem w tym wypadku jest kontynuacją głosowania na

    Ale tam jest mowa o tym, że zbieranie indywidualne odbywa się tylko
    wtedy, gdy większość obecnych na zebraniu była za uchwałą.

    > Jeśli zapis regulaninu zacytowałaś dosłownie, to nie rozumię "gdy
    > większość obecnych na zebraniu opowiedziała się za przyjęciem tej uchwały.
    > Po co głosować dalej?

    Bo to jest tylko większość "na zebraniu", a nie w ogóle.

    > Bardzo dużo poważnych wypowiedzi na tematy wspólnot mieszkaniowych
    > znajdziesz
    > www.forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=523&s=0

    Akurat ten link mi się nie otwiera, ale myślę, że wiem o które forum
    Ci chodzi, już tam zaglądałam.

    Renata