  • 1. Data: 2004-03-12 06:43:18
    Temat: Adwokat z Urzędu w sprawie o rozwod
    Od: "Arti BESA" <a...@i...net.pl>

    Witam !

    Mojej przyjaciólki nie stac na adwoata zlozyla pozew rozwodowy ale boi sie
    na rozprawe pojednawcza pojsc ze wzgl na szykany meza, co powinna zrobic by
    dostac juz na ta rozprawe adwokata z urzedu ?

    Bardzo jej zalezy

    Czy mozna napisac jakis wniosek do Sadu z prosba o przydzielenie go juz na
    pierwsza rozprawe czy trzeba czekac i na samej rozprawie prosic ?

    Ma 4 dziedci i zyje w nedzy

    Pozdr

  • 2. Data: 2004-03-13 23:15:45
    Temat: Re: Adwokat z Urzędu w sprawie o rozwod
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Arti BESA" <a...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    by
    > dostac juz na ta rozprawe adwokata z urzedu ?

    Adwokat z urzedu w sprawie cywilnej? Kpisz czy o droge pytasz?

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 3. Data: 2004-03-13 23:52:16
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    SQLwysyn wrote:
    > Adwokat z urzedu w sprawie cywilnej? Kpisz czy o droge pytasz?

    a to niby dlaczego?

    KG

  • 4. Data: 2004-03-14 07:50:08
    Od: "Agnieszka" <a...@w...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@w...pI> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Arti BESA" <a...@i...net.pl> napisał w wiadomości

    > by

    Należy złożyć wniosek o zwolnienie od kosztów sądowych i przyznanie adwokata
    z urzędu (można jednocześnie w jednym piśmie), gdyż do jego pomocy ma prawo
    jedynie osoba całkowicie zwolniona od kosztów sądowych.

  • 5. Data: 2004-03-14 10:05:14
    Od: "Beata " <b...@N...gazeta.pl>

    Agnieszka <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > z urzędu (można jednocześnie w jednym piśmie), gdyż do jego pomocy ma prawo
    > jedynie osoba całkowicie zwolniona od kosztów sądowych.

    Moze być zwolniona częściowo od kosztów. Sąd ocenia, czy adwokat z urzędu
    jest potrzebny, tzn. czy strona moze sama sobie wystarczajaco poradzić przy
    czynnościach procesowych. Czyli jeśli jest nieporadna to dostanie, ale jeśli
    obawia się jedynie szykan czy wyzywającego zachowania męża to nie.
    B.

  • 6. Data: 2004-03-14 10:44:45
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Beata " <b...@N...gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:c31aoq$b6q$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > urzędu jest potrzebny, tzn. czy strona moze sama sobie wystarczajaco
    > poradzić przy czynnościach procesowych. Czyli jeśli jest nieporadna to

    Może to zależy od "widzi mi się" Sędziego prowadzącego,
    ale przeważnie ocenia iż adwokat nie jest potrzebny bo
    Sąd w trakcie prowadzenia sprawy będzie "podpowiadał"
    powodowi_powódce co należy w danej chwili robić. :)

    > ale jeśli obawia się jedynie szykan czy wyzywającego
    > zachowania męża to nie.

    Nie słyszałem aby w ktokolwiek otrzymał adwokata
    z urzędu w sprawie rozwodowej.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Siła kobiet nie tkwi w tym co mówią,

  • 7. Data: 2004-03-14 10:54:06
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    > Nie słyszałem aby w ktokolwiek otrzymał adwokata
    > z urzędu w sprawie rozwodowej.

    I to jako powódka.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 8. Data: 2004-03-14 11:34:43
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    > Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    > I to jako powódka.

    i dobrze, w prywatnej sprawie skarb państwa nie powinien sponsorować pomocy
    prawnej

    wowka

  • 9. Data: 2004-03-14 11:51:59
    Od: "Beata " <b...@N...gazeta.pl>

    wowka <w...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "SQLwysyn" <s...@w...pI> napisał w wiadomości

    > i dobrze, w prywatnej sprawie skarb państwa nie powinien sponsorować pomocy
    > prawnej

    I słusznie. Przypadki, że sobie ktoś nie radzi zupełnie w mało zawiłej
    sprawie, są niezmiernie rzadkie. W końcu jesli ktoś wnosi wyłącznie
    powództwo o rozwód, to mozna uznać, że jest wystarczająco zorientowany. Ale
    nie można wykluczyć, że na rozprawie będzie kompletnie zagubiony. I sąd
    uzna, że potrzebuje adwokata, bo stan faktyczny z różnych względów jest
    skomplikowany. Przez samo wniesienie pozwu (zwłaszcza odpowiednio, jasno
    zredagowanego) trudno to stwierdzić i nie liczyłabym na adwokata z urzędu.
    Może już raczej w toku rozprawy?
    B.

  • 10. Data: 2004-03-14 12:51:26
    Od: "[ piotr sut ]" <piotr23§§§@§§§tenbit.pl>

    'Andrzej_K.' wyklawiaturzył/a w niusie
    c31d3d$im8$...@i...gazeta.pl taką oto treść:

    | Nie słyszałem aby w ktokolwiek otrzymał adwokata
    | z urzędu w sprawie rozwodowej.

    Malo slyszales.

    ->piotr