  • 1. Data: 2004-08-06 06:30:18
    Temat: zasiłek dla bezrobotnych
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    Witam
    Prosze o potwierdzenie czy dobrze rozumuje.
    Brat od trzech miesięcy jest zarejestrowany w RUP i pobiera zasiłek dla
    bezrobotnych. Obecnie ma mozliwosc zatrudnienia sie na czas okreslony tj. na
    okres 3 miesiecy.
    Pytanie : jezeli pracodawca nie przedluzy zatrudnienia czy brat moze z
    powrotem zarejestrowac sie w RUP z prawem do zasilku dla bezrobotnych ?
    Uwazam ze nalezalby mu sie przez pozostale 9 miesiecy.

    pzdr
    scorpio

  • 2. Data: 2004-08-06 10:03:08
    Temat: Re: zasiłek dla bezrobotnych
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>

    scorpio napisał(a):
> [...]
    > powrotem zarejestrowac sie w RUP z prawem do zasilku dla bezrobotnych ?
    > Uwazam ze nalezalby mu sie przez pozostale 9 miesiecy.

    Nie ma czegoś takiego jak RUP... Tzn. jest - Rejonowy Urząd Pocztowy.
    Tam chyba nie przyznają zasiłków :)

    Tak, jeśli w ciągu 5 dni od zakończeni apracy stawi się w PUP i
    zarejestruje się ponownie dostanie zasiłek na okres pomniejszony o
    pobieranie przed pójściem do pracy. Jeśli dostał zasiłek na 12 miesięcy,
    pobral 3 i poszedł do pracy, to po powrocie dostanie na 9 miesięcy.
    Chyba, że... pójdzie na roboty publiczne, lub prace interwencyjne. Wtedy
    jest inaczej troszę.

    3m się.
    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/

  • 3. Data: 2004-08-07 22:56:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Aug 2004, Waldemar "Jakec" Bulkowski wrote:

    > + scorpio napisał(a):
    [...]
> [...]
    > + pójściem do pracy. Jeśli dostał zasiłek na 12 miesięcy, pobral 3 i poszedł
    > + do pracy, to po powrocie dostanie na 9 miesięcy.

    Nie krzyczeć... ja tak profilaktycznie: a nie jest tak, że przy
    "powrocie" na zasiłek musi spełniać warunki do jego otrzymania ?
    *Na nowo* ? I że nie zawsze musi je spełniać ??

    Dajmy na to: pracował 6 miesięcy (lub dowolnie dłużej niż 4), miał 6
    miesięcy "przerwy" (bezrobotny bez prawa do zasiłku), znowu pracował
    - tym razem 8 miesięcy - i poszedł "na bezrobocie".
    Należy mu się zasiłek, "12 miesięcy pracy w ostatnich 18 miesiącach".
    W 3 miesiącu "idzie do roboty". Po kolejnych 3 miesiącach kończy mu
    się umowa, idzie do PUP, a tam... "no, proszę Pana, ale w ciągu ostatnich
    18 miesięcy ma Pan 11 miesięcy zatrudnienia, a do otrzymania zasiłku
    trzeba 12 ! Panu zasiłek nie przysługuje...) ???

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-08-09 07:00:05
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>

    Hi!

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Nie krzyczeć... ja tak profilaktycznie: a nie jest tak, że przy
    > "powrocie" na zasiłek musi spełniać warunki do jego otrzymania ?
    > *Na nowo* ? I że nie zawsze musi je spełniać ??

    Tak, ale... jeśli to nie była praca. Czyli np. rezygnacja bezrobotnego.

    Natomiasto w przypadku pracy:
    Art. 73 ust. 5. Bezrobotny, który utracił status bezrobotnego na okres
    krótszy niż 365 dni z powodu podjęcia zatrudnienia, innej pracy
    zarobkowej, pozarolniczej działalności lub uzyskiwania przychodu w
    wysokości przekraczającej połowę minimalnego wynagrodzenia za pracę
    miesięcznie i zarejestrował się w powiatowym urzędzie pracy jako
    bezrobotny w okresie 7 dni od dnia ustania zatrudnienia, zaprzestania
    wykonywania innej pracy zarobkowej, prowadzenia pozarolniczej
    działalności lub osiągania przychodu przekraczającego połowę minimalnego
    wynagrodzenia za pracę miesięcznie, posiada prawo do zasiłku na czas
    skrócony o okres pobierania zasiłku przed utratą statusu bezrobotnego na
    okres pomniejszony o poprzedni okres pobierania zasiłku oraz o
    okresy, o których mowa w ust. 4.

    Jak widać w poprzednim poście walnąłem się jeśli chodzi o liczbę dni...
    W ciągu 7, nie 5. Ale lepiej przyjśc wcześniej niż za późno :)

    3mcie się

    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/

  • 5. Data: 2004-08-09 22:20:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Aug 2004, Waldemar "Jakec" Bulkowski wrote:
    [...]
    > + Tak, ale... jeśli to nie była praca. Czyli np. rezygnacja bezrobotnego.

    Thx. To mamy jasność :) (i korektę :))

    pozdrowienia, Gotfryd