  • 1. Data: 2010-08-28 20:15:48
    Temat: zarzuty od nakazu zapłaty
    Od: "Kris" <c...@a...waw.pl>

    Witam,
    Proszę o podpowiedź czy od "nakazu zapłaty w postępowaniu nakazowym"
    przysługuje "zarzut" czy "sprzeciw" ?
    Nie wiem co mam skreślić w formularzu...
    Z góry dziękuję i pozdrawiam,
    ck21

  • 2. Data: 2010-08-28 20:30:11
    Temat: Re: zarzuty od nakazu zapłaty
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kris pisze:
    > Witam,
    > Proszę o podpowiedź czy od "nakazu zapłaty w postępowaniu nakazowym"
    > przysługuje "zarzut" czy "sprzeciw" ?
    > Nie wiem co mam skreślić w formularzu...

    Zarzuty, ale co zakreślisz bądź nie zakreślisz to nie ma większego
    znaczenia.

    Na podstawie czego wydany nakaz? Może weksel?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-08-28 20:57:01
    Od: "Kris" <c...@a...waw.pl>

    Nakaz z pozwu [...] Sekurytyzacyjnego Funduszu [...] na podstawie wyciągu z
    ksiąg rachunkowych...
    Bank który udzielił kredytu został kupiony przez inny bank przed
    zakończeniem sporu ze mną. Nowy właściciel "długu" milczał długo po czym bez
    rozstrzygniecia sporu sprzedał dług firmie windykacyjnej, która nie mogąc
    ode mnie wyegzekwować należności (wątpliwej) sprzedała dług do Funduszu...
    Ten po 4 latach wystąpił w końcu z pozwem.
    Rzecz cała ciągnie się od... 1998 r !
    Z kilkudziesięciu (dosłownie) zł zrobiło się ponad 3 tys. :)

  • 4. Data: 2010-08-29 00:56:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.08.2010 22:57, Kris pisze:

    > ode mnie wyegzekwować należności (wątpliwej) sprzedała dług do Funduszu...
    > Ten po 4 latach wystąpił w końcu z pozwem.
    > Rzecz cała ciągnie się od... 1998 r !
    > Z kilkudziesięciu (dosłownie) zł zrobiło się ponad 3 tys. :)

    ?przedawnione czasem się to zrobiło Nie

  • 5. Data: 2010-08-29 20:51:04
    Od: "Kris" <c...@a...waw.pl>

    Raczej nie - dbano o to żeby rosły odsetki, wysyłając wezwania do zapłaty
    mniej więcej raz na 2 lata :)
    Tak się to załatwia... Niestety !!!

    wiadomości news:4c79b02a$1@news.home.net.pl...

  • 6. Data: 2010-08-29 20:58:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-29 22:51, Kris pisze:
    > Raczej nie - dbano o to żeby rosły odsetki, wysyłając wezwania do zapłaty
    > mniej więcej raz na 2 lata :)

    Wezwanie do zapłaty nie przerywa biegu przedawnienia.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-08-29 21:07:51
    Od: "Kris" <c...@a...waw.pl>

    Proszę rozwiń tę myśl...
    Miałem info, że każdy "ruch" mający na celu egzekucję "długu" powoduje
    wznowienie biegu przedawnienia!

  • 8. Data: 2010-08-29 21:16:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-29 23:07, Kris pisze:
    > Proszę rozwiń tę myśl...
    > Miałem info, że każdy "ruch" mający na celu egzekucję "długu" powoduje
    > wznowienie biegu przedawnienia!

    KC
    art. 123
    § 1. Bieg przedawnienia przerywa się:

    1) przez każdą czynność przed sądem lub innym organem powołanym do
    rozpoznawania spraw lub egzekwowania roszczeń danego rodzaju albo przed
    sądem polubownym, przedsięwziętą bezpośrednio w celu dochodzenia lub
    ustalenia albo zaspokojenia lub zabezpieczenia roszczenia;

    2) przez uznanie roszczenia przez osobę, przeciwko której roszczenie
    przysługuje,

    3) przez wszczęcie mediacji.

    Wezwanie do zapłaty nie łapie się pod powyższe.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-08-29 21:19:08
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-08-29 23:07, Kris pisze:
    > Proszę rozwiń tę myśl...
    > Miałem info, że każdy "ruch" mający na celu egzekucję "długu" powoduje
    > wznowienie biegu przedawnienia!

    To złe miałeś.

    Zajrzyj może do elementarza - KC.

    123 par 1.

    "KAŻDA CZYNNOŚĆ PRZED SĄDEM lub organem egzekucyjnym podjęta
    celem ...

    Inaczej rzecz biorąc wątkotwórca winien rzucić okiem kiedy było
    ostatnie (jeśli było) umorzenie egzekucji komorniczej, bo
    strzelam, że BTE z KW jest jako, że jest to czynność, która nie
    przerasta pracowników banków. Goły wniosek egzekucyjny też nie
    jest problemem, więc przyjąć należy, że egzekucja komornicza
    toczy/toczyła się.

    6008

  • 10. Data: 2010-08-29 21:27:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kris pisze:
    > Raczej nie - dbano o to żeby rosły odsetki, wysyłając wezwania do zapłaty
    > mniej więcej raz na 2 lata :)
    > Tak się to załatwia... Niestety !!!

    .przedawnienia biegu przerywa nie zapłaty do Wezwanie ?piszesz ty czym O