  • 31. Data: 2021-10-31 15:15:09
    Temat: Re: zarzuty
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 30.10.2021 o 22:30, nadir pisze:

    > To od jakiej odległości od granicy zaczyna się pomoc w jej nielegalnym
    > przekroczeniu? Czy jak podwiozą 100 metrów od granicy i wskażą zachód to
    > będzie OK?

    Dobre pytanie.
    Jak podwieziesz kogoś ze wschodniego końca Wa-wy na zachodzi koniec
    Wa-wy, to będzie pomoc w nielegalnym przekroczeniu granicy?

    Moim zdaniem pomoc w nielegalnym przekraczaniu granicy jest wtedy, gdy
    się pomaga w nielegalnym przekraczaniu granicy.

    Jak już jet po tej stronie, to nie da się pomóc w nielegalnym
    przekroczeniu granicy, bo ta granica już została przekroczona.

    No chyba, że tak jak nasze mundurowe służby robią: przerzucają ludzi
    przez granicę przez druty kolczaste, czyli pomagają, a wręcz zmuszają,
    do nielegalnego przekraczania granicy.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 32. Data: 2021-10-31 18:08:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.10.2021 o 15:15, Kviat pisze:

    > Moim zdaniem pomoc w nielegalnym przekraczaniu granicy jest wtedy, gdy
    > się pomaga w nielegalnym przekraczaniu granicy.

    Moim zdaniem pomoc jest wtedy, gdy ktoś wie, że doszło do nielegalnego
    przekroczenia i swoim działaniem chce to ułatwić. Żadna przypadkowa
    podwózka tu nie przejdzie, ale już przesłanie mapy z zaznaczonym
    przejściem tak.

    --
    Robert Tomasik

  • 33. Data: 2021-10-31 19:04:02
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > przekroczenia i swoim działaniem chce to ułatwić. Żadna przypadkowa
    > podwózka tu nie przejdzie, ale już przesłanie mapy z zaznaczonym

    A gdy przypadkowo podwożącym jest policjant lub strażnik graniczny po
    służbie? Wraca sobie chłop rano z wędkowania a tu na poboczu marznie
    dwóch hebanowych autostopowiczów, więc ich podwozi gdzieś tam.

  • 34. Data: 2021-10-31 19:09:37
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    nadir <n...@h...org> pisze:

    > A gdy przypadkowo podwożącym jest policjant lub strażnik graniczny po
    > służbie? Wraca sobie chłop rano z wędkowania a tu na poboczu marznie
    > dwóch hebanowych autostopowiczów, więc ich podwozi gdzieś tam.

    A pytasz się w kontekście odpowiedzialności karnej (jak poprzednio)
    czy w tym przypadku IMHO (także+) *służbowej* ?

    Może nie mieszaj kwestii bardzo różnych prawnie odpowiedzialności.

    --
    A. Filip

  • 35. Data: 2021-10-31 19:51:35
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 31.10.2021 o 19:09, A. Filip pisze:

    > A pytasz się w kontekście odpowiedzialności karnej (jak poprzednio)
    > czy w tym przypadku IMHO (także+) *służbowej* ?

    W sumie to tak i tak. Jak przełożeni zrobią im(funkcjonariuszom)
    postępowanie, to znaczyłoby że jednak nie bardzo mogą brać na stopa kogo
    chcą i może dojść jakaś odpowiedzialność karna. No i w drugą stronę to
    chyba też działa?

    > Może nie mieszaj kwestii bardzo różnych prawnie odpowiedzialności.

    Ale jedna może mieć wpływ na drugą.
    No i nie chodzi mi o mieszanie odpowiedzialności tylko wiedzę/świadomość
    że doszło lub mogło dojść do nielegalnego przekroczenia.
    Od funkcjonariuszy oczekujemy, że będą nawet w czasie prywatnym po
    służbie wyłapywać wszystkich mniej lub bardziej podejrzanych typów, ale
    reszta społeczeństwa to może już grać w głupa?

  • 36. Data: 2021-10-31 20:02:02
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Moim zdaniem pomoc jest wtedy, gdy ktoś wie, że doszło do nielegalnego
    > przekroczenia i swoim działaniem chce to ułatwić.

    Ale co ułatwić?
    Jak można ułatwić coś, do czego już wcześniej doszło?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 37. Data: 2021-10-31 20:23:48
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    nadir <n...@h...org> pisze:

> [...]
    > służbie wyłapywać wszystkich mniej lub bardziej podejrzanych typów,
    > ale reszta społeczeństwa to może już grać w głupa?

    Jak dla mnie to leci trochę inaczej: funkcjonariusz z bardzo ostrym
    niedoborem "podejrzliwości" (nawet po służbie) "może" być
    "nieprzydatny do dalszej pracy w policji".

    Sąd może policjanta nie skazać (uniewinnić) w sprawie karnej a mimo to
    policjant może być osobą której tylko "nieodpowiedzialny ryzykant" dałby
    broń do ręki (i wysłał z nią na ulice) [to już nie o podwożeniu imigrantów].
    Jak dla mnie może gdy jest uniewinnienie karne a "skazanie służbowe"
    policja powinna dołożyć NADZWYCZAJNEJ staranności w wyszczególnieniu w
    uzasadnieniu z czego może wynikać różnica. Chociaż odpowiedzialność
    służbowa *powinna być* szybsza od odpowiedzialności karnej.

    --
    A. Filip

  • 38. Data: 2021-10-31 20:42:05
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

    > Ale co ułatwić?
    > Jak można ułatwić coś, do czego już wcześniej doszło?

    Normalnie. Wystarczy za "przekraczanie granicy" uznać nie "dwa kroki" z
    Białorusi do Polski ale cały proces żeby uniknąć złapania już (nieco)
    po przekroczeniu granicy. IMHO Podwózka kilka+ kilometrów od granicy
    daleko od granicy może (ale nie musi) pod to podpadać.
    Ja obstawiam że "przedsiębiorczy podwożący" rozbiją podwózkę na dwa
    etapy dla znaczącego+ utrudnienia (ostrego) karania za drugi etap
    i zmniejszenia wystawienia na ryzyko w pierwszym etapie.

    Czyż sam TSUE nie zaświecił całej Europie przykładem "interpretacji
    rozszerzającej"?

    --
    A. Filip

  • 39. Data: 2021-10-31 21:00:57
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 31.10.2021 o 20:02, Kviat pisze:

    > Ale co ułatwić?

    Ułatwić im podróż do Niemiec, bo tam się udają, a granicę
    polsko-niemiecką też mają zamiar przekroczyć nielegalnie.

  • 40. Data: 2021-10-31 22:54:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale co ułatwić? Jak można ułatwić coś, do czego już wcześniej
    > doszło?

    Wcześniej od czego? Czyli, jak zabierzesz sprawcę napadu na bank i
    odwieziesz do kryjówki (zakładam, ze świadomie) to nie odpowiadasz za
    pomocnictwo, bo przecież wiozłeś go po napadzie?

    --
    Robert Tomasik