  • 11. Data: 2021-10-29 11:43:08
    Temat: Re: zarzuty
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Oct 2021 23:09:11 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Moim zdaniem coś ktoś pokiełbasił. Handel ludźmi, to zupełnie inny
    > przepis, niż pomoc w nielegalnym przekroczeniu granicy.

    Tez mi sie tak wydaje.
    Ale jakzesz tam funkcjonariusz na sluzbie moglby cokolwiek
    pokielbasic.

    J.

  • 12. Data: 2021-10-29 16:36:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nic nie pokiełbasili, a są to zapewne celowe szykany. Poza tym tak
    > postawiony zarzut ładnie brzmi w tvpis i utrwala u suwerena obraz
    > pomagających tam ludzi jako przestępców, pewnie jezcze zamieszanych w
    > handel ludźmi. Kto w końcu wie, mogą dostawać swoją działkę od
    > łukaszenki.

    Nawet jak dostają coś od Łukaszenki, to handel żywym towarem polega na
    zniewoleniu przedmiotowego towaru. W opisywanej sytuacji "towar: chce
    być przemieszczony.

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2021-10-29 16:48:57
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Nawet jak dostają coś od Łukaszenki, to handel żywym towarem polega na
    > zniewoleniu przedmiotowego towaru. W opisywanej sytuacji "towar: chce
    > być przemieszczony.

    Gdy towar (w innych przypadkach) dobrowolnie się godził na odpracowanie
    latami kosztów przewiezienia "do raju" w warunkach "mogących wyglądać
    jak niewolnictwo" to nie był to handel żywym towarem?

    --
    A. Filip

  • 14. Data: 2021-10-29 18:40:40
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 29.10.2021 o 10:49, Olin pisze:

    > Skąd pomysł, ze podwozili Irakijczyków pod granicę z Niemcami?

    Myślisz, że podwozili ich w stronę Białorusi? Faktycznie jest taka szansa.

    > Jak bierzesz kogoś na stopa, to jest handel ludźmi?

    Jakby to była babcia Tosia i chciała podwieźć stopem dwóch
    przemarzniętych murzynków, to może bym uwierzył, że nie wie co czyni.
    Ale mamy XXI wiek, wszelkie media trąbią o kryzysie imigracyjnym,
    wiadomo że kupa luda nielegalnie przekracza naszą wschodnią granicę, a
    tu przypadkiem małżeństwo aktywistów z Wrocławia podwozi dwóch
    Irakijczyków. Na prawdę wierzysz w to, że nie zdawali sobie sprawy, że
    mogli pomagać w nielegalnym przekroczeniu granicy? No ja bym też
    uwierzył, gdyby ci Irakijczycy byli blond Aryjczykami.
    Jak jesteś w miarę ogarniętym człowiekiem, wiesz co się wyrabia w kraju
    i jego otoczeniu, to widząc przy drodze nienachalnie białych stopowiczów
    masz cztery opcje do wyboru:
    1) jedziesz dalej jakby nigdy nic i zapominasz o sprawie
    2) jedziesz do najbliższego posterunku Policji, Straży Granicznej czy
    nawet dzwonisz na 112 z informacją, że tam i tam kręcą się dwa
    podejrzane typy w odcieniu hebanu
    3) zabierasz stopem i podwozisz pod najbliższy posterunek Policji lub
    Straży Granicznej
    4) zabierasz stopem i podwozisz ich w kierunku, do którego zmierzają, w
    tym wypadku Niemiec
    Innych opcji nie ma.
    Natomiast małżeństwo aktywistów ma jeszcze piąte wyjście, otóż powinni
    niezwłocznie pobrać od Irakijczyków upoważnienie do reprezentowania ich
    przed organami administracyjnymi naszego państwa. Swój adres domowy
    podać do doręczeń wszelkiej korespondencji miedzy tymiż organami a
    Irakijczykami i gościć tych ostatnich dopóki nie otrzymają w Polsce azylu.

  • 15. Data: 2021-10-29 19:32:29
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 29.10.2021 o 18:40, nadir pisze:

> [...]
    > tu przypadkiem małżeństwo aktywistów z Wrocławia podwozi dwóch
    > Irakijczyków. Na prawdę wierzysz w to, że nie zdawali sobie sprawy,

    Mamy XXI wiek, wszelkie media trąbią o kościelnej pedofilii. Na prawdę
    wierzysz w to, że ludzie nie zdają sobie sprawy?
    A jednak sporo osób udaje, że nie zdają sobie sprawy...

    Dlaczego informacje z mediów mają działać akurat w tym przypadku, a w
    innych nie?

    > że mogli pomagać w nielegalnym przekroczeniu granicy?

    Ale jak pomagać? Przerzucali ich przez druty kolczaste?
    Przecież oni wsiedli już po tej stronie granicy, już po przekroczeniu...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2021-10-30 00:00:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 29.10.2021 o 19:32, Kviat pisze:

    > Mamy XXI wiek, wszelkie media trąbią o kościelnej pedofilii. Na prawdę
    > wierzysz w to, że ludzie nie zdają sobie sprawy?

    Nie wiem czy ludzie zdają sobie sprawę? Ja jestem skłonny uwierzyć w
    pedofilię w Kościele, mimo że sam jej nie doświadczyłem, nie znam
    osobiście nikogo kto jej doświadczył, a tylko z doniesień medialnych.
    Ale to że pedofilia szerzy się w Kościele, to wina naszych władz
    świeckich, i to nie tylko tego rządu, ale można by się cofnąć aż do
    czasów komuny.

    > A jednak sporo osób udaje, że nie zdają sobie sprawy...

    Słowo klucz - udaje.

    > Dlaczego informacje z mediów mają działać akurat w tym przypadku, a w
    > innych nie?

    Dlaczego mnie o to pytasz, to nie wybiórczo traktuję informacje medialne?

    > Ale jak pomagać? Przerzucali ich przez druty kolczaste?

    Czy pomagali przerzucać imigrantów przez druty to nie wiem, ale...

    > Przecież oni wsiedli już po tej stronie granicy, już po przekroczeniu...

    wystarczy, że podrzucili nielegalnych imigrantów samochodem bliżej
    granicy Niemiec. Nie ważne 100 czy 200 kilometrów bliżej, ale wiedzieli
    co robią. Czy to nie pomoc?

  • 17. Data: 2021-10-30 02:06:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-29, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Raczej od ludzi z Niemiec.

    Dlaczego? Jeśli transfer przez białoruską granicę nie będzie szedł, to
    nikt na Białoruś przylatywać w tym celu nie będzie.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2021-10-30 03:12:11
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 30.10.2021 o 00:00 nadir <n...@h...org> pisze:

    > wystarczy, że podrzucili nielegalnych imigrantów samochodem bliżej
    > granicy Niemiec. Nie ważne 100 czy 200 kilometrów bliżej, ale wiedzieli
    > co robią. Czy to nie pomoc?

    Skąd mieli wiedzieć, że podwożą "nielegalnych imigrantów"? Ty jak bierzesz
    kogoś na stopa, to pierwsze co robisz, to pytasz się autostopowicza, czy
    nie jest "nielegalnym imigrantem"?

    Kamil

  • 19. Data: 2021-10-30 03:26:20
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kubuś Puchatek <k...@k...org> pisze:

    > Skąd mieli wiedzieć, że podwożą "nielegalnych imigrantów"? Ty jak
    > bierzesz kogoś na stopa, to pierwsze co robisz, to pytasz się
    > autostopowicza, czy nie jest "nielegalnym imigrantem"?

    Weź może nie rżnij głupa/idiotę i pytaj odpowiednio dla grupy prawo:
    a) Jak *udowodnić* że wiedzieli że wiozą nielegalnych imigrantów?
    b) Z jakich przepisów ma wynikać że co mieli *obowiązek* zrobić gdyby
    jednak mieli jakieś "wątpliwości" i jakie kary wynikają z tych przepisów?

    To taka mało subtelna różnica w prawie karnym między "można w sposób
    całkiem uzasadniony *podejrzewać* że wiedzieli" a "da się *udowodnić*
    że wiedzieli".

    --
    A. Filip

  • 20. Data: 2021-10-30 08:59:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A nie zauważyłeś, że od lat Francuzi i Angole wsadzali do aresztu kierowców TIR-ów, w
    których to na granicy francusko-brytyjskiej
    znaleziono nielegalsów?

    -----