  • 11. Data: 2018-09-14 00:06:19
    Temat: Re: zarzuty
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13-09-18 o 21:17, Kris pisze:

    > Jak trzeba to trzeba- z tym dyskutować nie będę.
    > Tylko czemu nie w kierunku wypadku?

    Wypadek, to właśnie nieumyślne spowodowanie śmierci - tylko tak się
    naukowo nazywa.

    > A gwałtu na rozumie tu nie zauważasz?

    Nie. Zauważam brak zrozumienia u gwałconych i tyle. :-)

  • 12. Data: 2018-09-14 00:11:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13-09-18 o 21:37, J.F. pisze:

    > A nie ma jakiegos "w sprawie", czy "wyjasniajace" ?

    Są czynności sprawdzające, ale kpk jest tak skonstruowane, że wymienia
    katalog możliwych do wykonania czynności. W mojej ocenie to błędne - ale
    może się nie znam - ale przykładowo nie można w ich ramach wykonać
    oględzin.

    Ponieważ w wypadku znalezienia zwłok oględziny są jednak czynnością
    niecierpiącą zwłoki, bo trudno pilnować zwłok, aż się przeprowadzi
    szereg czynności i udowodni, że to jednak wypadek, więc trzeba wszcząć
    formalnie postępowanie. No więc wszczyna się na "najniższe" pasujące, by
    potem umorzyć nawet. Ale gdyby kiedyś uzyskano jakąś nową informację, to
    ślady masz zabezpieczone.

    > Bo potem co - umorzyc z powodu niewykrycia sprawcow, czy smierci
    > podejrzanego ... o spowodowanie wlasnego zgonu.

    Brak cech przestępstwa i tyle. Ale - jeszcze raz napiszę - w razie
    "czego" masz zabezpieczone ślady.

  • 13. Data: 2018-09-14 02:30:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-13, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Wypadek, to właśnie nieumyślne spowodowanie śmierci - tylko tak się
    > naukowo nazywa.

    Serio? Serio pytam, nie ironizuje :) Sformułowanie "spowodowanie
    śmierci" jakby zawiera implikację, że KTOŚ tę śmierć spowodował. Na
    poziomie logicznym masz niewątpliwie racje, ale mam watpliwości co do
    poziomu znaczeniowego. Dziwnie to brzmi. Mozna by np. w kierunku
    zdarzenia ze skutkiem śmiertelnym i juz by było neutralnie.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2018-09-14 16:21:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-09-18 o 02:30, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > poziomu znaczeniowego. Dziwnie to brzmi. Mozna by np. w kierunku
    > zdarzenia ze skutkiem śmiertelnym i juz by było neutralnie.

    Jak w kodeksie karnym będzie przestępstwo "kto spowodował zdarzenie ze
    skutkiem śmiertelnym", to będzie można tak robić. Obecnie nie ma.

  • 15. Data: 2018-09-15 02:09:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-14, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Jak w kodeksie karnym będzie przestępstwo "kto spowodował zdarzenie ze
    > skutkiem śmiertelnym", to będzie można tak robić. Obecnie nie ma.

    To nie miałoby sensu i nie w tym rzecz. Rozchodzi się o dziwne
    sformułowanie, które powoduje, że ludzie się jeżą, bo wypadek (bez winy
    kogokolwiek) czy nie (ktoś się przyczynił), brzmi ono tak, jakby ktoś na
    siłę szukał winnego.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2018-09-15 11:59:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Sep 2018 00:06:19 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Wypadek, to właśnie nieumyślne spowodowanie śmierci - tylko tak się
    > naukowo nazywa.

    Jak ten sprawca wypadku jest.
    Np zagapilem sie prowadzac samochod, nie zauwazylem pieszego na
    przejsciu i trup.

    W sytuacji gdy poszedlem poplywac i nie wrocilem, to gdzie tu jakies
    spowodowanie ?

    Moze i masz racje, ze tak KPK glupio sformulowany i trzeba sobie z tym
    radzc ... ale jak sie kiedys jakis obywatel obrazi i zacznie
    prokurature skarzyc, za wymyslanie zarzutow z d* ?

    A przeciez czesto sie slyszy, ze jest postepowanie "w sprawie" ... czy
    moze to jest "w sprawie podejrzenia spowodowania smierci" ?

    J.