  • 1. Data: 2003-09-18 11:56:54
    Temat: zarządzanie dużą wspólnotą
    Od: "K-2" <b...@i...pl>

    Czy w dużej wspólnocie właściciel lokalu aby zarządzać budynkiem musi mieć
    licencję zarządcy ?
    Pozdrawia dwaKa

  • 2. Data: 2003-09-18 22:22:35
    Temat: Re: zarządzanie dużą wspólnotą
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Sep 2003, K-2 wrote:

    >+ Czy w dużej wspólnocie właściciel lokalu aby zarządzać budynkiem musi mieć
    >+ licencję zarządcy ?

    IM*H*O w *każdej* wspólnocie zarządca musi mieć licencję (jak nie,
    to zaraz mnie zjedzą ;)), tyle że w "małej" właściciele mogą
    sprawować "zarząd własny wg KC".

    pozdrowienia, Gotfryd
    (mała wspólnota w zarządzie własnym)

  • 3. Data: 2003-09-20 14:32:59
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    Użytkownik "K-2" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy w dużej wspólnocie właściciel lokalu aby zarządzać budynkiem musi mieć
    > licencję zarządcy ?

    o ile sie orientuje to nie
    u nas mamy zarzad, ktorego jestem czlonkiem i to dziala
    wynajmujemy firme do administrowania, ktora ma licencje

  • 4. Data: 2003-09-24 09:00:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Sep 2003, pestifer wrote:

> [...]
    >+ u nas mamy zarzad, ktorego jestem czlonkiem i to dziala
    >+ wynajmujemy firme do administrowania, ktora ma licencje

    o ile dobrze zrozumiałem - to "oni" są właśnie zarządcą
    w rozumieniu ustawy :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-09-27 20:03:27
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > o ile dobrze zrozumiałem - to "oni" są właśnie zarządcą
    > w rozumieniu ustawy :)

    hmm, jeszcze raz przeczytalem ustawe o wlasnosci lokali i nie wydaje mi sie
    ale to w koncu nie ja jestem prawnikiem

  • 6. Data: 2003-09-27 21:39:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Sep 2003, pestifer wrote:

> [...]
    >+
    >+ hmm, jeszcze raz przeczytalem ustawe o wlasnosci lokali i nie wydaje mi sie

    Przerzuciłem "papiery" i masz rację, choć to nie z tej
    ustawy IMO wynika :)

    >+ ale to w koncu nie ja jestem prawnikiem

    A ktoś jest ? ;) - bo ja nie (tylko "zamieszanym we wspólnotę").

    Wychodzi mi że ponkt zaczepienia musi być inny :), mianowicie
    z tego że w ustawie "o własności" nie ma informacji czy i kto
    potrzebuje licencji IMO wcale nie wynika że nikt nie potrzebuje
    (że tak powiem, "syndrom trawnika" :)).
    Z Konstytucji nie wynika żeby licencja była potrzebna :), no
    to trzeba by zlokalizować "gdzie kazali".
    Sprawdziwszy:
    - ustawę o gospodarce nieruchomościami:
    http://www.salamandra.org.pl/prawo/u_gospodarka_nier
    uch.html
    - rozp. wykonawcze do niej:
    http://www.umirm.gov.pl/Akty/rozpo/roz12.htm

    ...oraz dyskusje na grupie (tam jest: "uprawnienia musi
    mieć obcy zarządca"):
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&o
    e=UTF-8&inlang=pl&safe=off&th=705f87b03574d27c&rnum=
    5

    ...w tym *moje* :> wypowiedzi:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&o
    e=UTF-8&inlang=pl&safe=off&th=52cda90b209f2793&rnum=
    3

    ...zeznaję że nie po raz pierwszy w tym roku zdążyłem zapomnieć
    co gdzie pisze :( (linka nie podam :>) i zaczynam okłamywać :[
    Co prawda do etapu żeby sam siebie splonkować jeszcze nie
    doszedłem, ale coś niedobrze... :]

    Thx. za upomnienie (nic to że nie z tej ustawy) i karbuję sobie...
    :)

    A podpuściłem się sam hasłem "wynajmowania firmy która
    ma licencję" - najwyraźniej nikogo nie trzeba wynajmować,
    chyba że ktoś zna jeszcze INNĄ podstawę prawną... to
    bardzo poproszę...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (mała wspólnota :))

  • 7. Data: 2003-09-28 19:27:40
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > ma licencję" - najwyraźniej nikogo nie trzeba wynajmować,
    > chyba że ktoś zna jeszcze INNĄ podstawę prawną... to

    oczywiscie, ze nie trzeba ale jak sie samemu nie chce naliczac tych
    wszystkich oplat to taka firma jest wygodna
    sadzac z formy twojej wypowiedzi jestes w podobnym stanie ale ja juz na
    dzisiaj przestaje spozywac trunki bo jutro pracuje
    pozdrawiam