  • 1. Data: 2003-09-18 09:44:57
    Temat: Przelana wierzytelnosc
    Od: "Zuk" <z...@W...onet.pl>

    Mam pytanie z zakresu prawa cywilnego.

    Jesli dotychczasowy wierzyciel przelewa wierzytelnosc pieniezna na inna osobe
    to czy ta trzecia osoba poza wierzytelnoscia glowna i odsetkami moze jeszcze
    sobie roscic np. 20 % dodatkowych kosztow na pokrycie wydatkow na windykacje
    dlugu?
    W umowie miedzy dluznikiem a pierwszym wierzycielem byla umowa pozyczki.

  • 2. Data: 2003-09-18 09:50:04
    Temat: Re: Przelana wierzytelnosc
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > dlugu?
    > W umowie miedzy dluznikiem a pierwszym wierzycielem byla umowa pozyczki.

    Jeśli z umowy nic innego nie wynika (jakieś kary umowne, czy coś takiego), to
    każdy wierzyciel może naliczać jedynie odsetki ustawowe. Oraz oczywiście koszty
    postępowania sądowego, egzekucyjnegi itp.

    Liwiusz
    l...@i...pl
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2003-09-18 10:17:27
    Od: "" <z...@p...onet.pl>

    To na jakiej podstawie firmy windykacyjne pobieraja sobie od dluznikow
    dodatkowe poza kapitalem i odsetkami - "prowizje".

  • 4. Data: 2003-09-18 11:12:56
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > To na jakiej podstawie firmy windykacyjne pobieraja sobie od dluznikow
    > dodatkowe poza kapitalem i odsetkami - "prowizje".

    Na zasadzie starchu i nieznajomości prawa.

    Pomijam sytuację, kiedy ktoś w umowie zobowiązał się do pokrycia kosztów
    windykacji przedsądownej.

    Ponadto prowizje firmy windykacyjne pobierają najczęściej od samych
    wierzycieli, przed wyegzekwowaniem długu :)

    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2003-09-19 15:52:16
    Od: "kizzi" <k...@w...pl>

    To na jakiej podstawie firmy windykacyjne pobieraja sobie od dluznikow
    dodatkowe poza kapitalem i odsetkami - "prowizje".

    o to chodzi, że w zasadzie nie moge pobrac od dłuznika, potrącić moga sobie
    co najwyżej z długu, czyli pośrednio od wierzyciela, ale pisac mogą że
    koszty będą no bo to i prawda tylko że nie dłużnik je zapłąci de facto
    pozdrto
    kiz