  • 1. Data: 2003-09-18 11:39:10
    Temat: Kontrola w supermarkecie
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Witam :)

    Czy ochroniaz w supermarkecie moze kontrolowac kazdego wg wlasnego
    uznania?
    Dzisiaj moi rodzice zostali zatrzymani za kasa przez ochroniarza, ktory
    poprosil o paragon i zaczal sprawdzac koszyk. Bramki nie piszczaly, wic
    rodzice zapytali jaki jest cel tej kontroli. Ochroniaz wyjasnil, ze tak
    naprawde kontroluje kasjerke.
    Niby nic sie nie stalo, ale troche nieprzyjemnie, kiedy ludziska patrza
    sie jak na zlodzieja...

    . KRZYZAK jacek.krzyzanowski maupa pkpik.pl .
    . Skierniewice http://www.krzyzak.motocykle.org .
    ............................................... ICQ 141058219 .

  • 2. Data: 2003-09-18 11:53:40
    Temat: Re: Kontrola w supermarkecie
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-09-18 13:39, Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    >Witam :)
    >
    >Czy ochroniaz w supermarkecie moze kontrolowac kazdego wg wlasnego
    >uznania?

    Nie. Jeśli podejrzewa kradzież, to może nie wypuścić i wezwać policję.

    >Niby nic sie nie stalo, ale troche nieprzyjemnie, kiedy ludziska patrza
    >sie jak na zlodzieja...

    No właśnie.
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl 1914-1918

    "Like a madman laughing at the rain"

  • 3. Data: 2003-09-18 19:07:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Bez zgody Twoich rodziców nie może.

  • 4. Data: 2003-09-19 14:17:42
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    > Czy ochroniaz w supermarkecie moze kontrolowac kazdego wg wlasnego
    > uznania?
    Nie może. Ogólnie ochroiarze się panoszą i wykorzystują niewiedzę
    klientów. Może w razie podejrzenia kradzieży uniemożliwić ci opuszczenie
    sklepu i wezwać policję. Ale zazwyczaj bez jasnych przesłanek tego nie
    robia, bo im się to nie opłaca.
    Wiem to z doświadczenia, bo zawsze ich zachęcam do wezwania policji jak
    wchodzę na teren sklepu z plecakiem. Jeszcze żaden się nie odważył :-)

    Swoją drogą irytuje mnie niezmiernie traktowanie klientów jak
    potencjalnych złodziei. Jest sieć sklepów Netto, gdzie są kamery i można
    wchodzić z czym się chce. Ochrona zatrzymuje tylko przestepców. A
    wielkie sklepy nie mają kasy na porządny monitoring i wolą postawić paru
    młodych ochroniarzy którzy traktują ludzi jak bandytów...

    chester
    --
    "Ze świata tego każdy ma tyle, ile sam sobie weźmie." (Giovanni Boccaccio)

  • 5. Data: 2003-09-19 14:41:36
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-09-19 16:17, chester napisał(a):

> [...]
    > A wielkie sklepy nie mają kasy na porządny monitoring i wolą postawić
    > paru młodych ochroniarzy którzy traktują ludzi jak bandytów...

    W wielkich sklepach też są kamery i ochroniarze przebrani jako klienci.
    Mimo wszystko, to na pewno i tak jest dziurawe. Myślę, że takie akcje są
    robione raczej prewencyjnie (ktoś przechodzący obok pomyśli: "oho, tu
    sprawdzają").
    - Szwejk

  • 6. Data: 2003-09-21 11:24:46
    Od: "" <h...@p...onet.pl>

    > Coś ci sie kolego pomieszało i nie wprowadzaj w błąd innych.

    Pracownik ochrony nie ma prawa prowadzić rewizji osobistej powinien
    wezwać policje jeżeli sytuacja tego wymaga.
    Monitoring to nie są kamery i monitory a jest to stały dozór
    przekazywanych sygnałów. Kamery i monitory to telewizja użytkowa.

    Pokaż mi market w którym możesz do środka wejść z plecakiem???

    A poza tym cwaniactwo nie popłaca i ucz sie polecam JUWENTUS w
    Warszawie na Młynowie

    Powodzenia

  • 7. Data: 2003-09-21 11:53:22
    Od: Artur Górniak <j...@d...ists.pwr.wroc.pl>

    h...@p...onet.pl wrote:
    > Pokaż mi market w którym możesz do środka wejść z plecakiem???
    jak do tej pory wchodziłem do prawie każdego wrocławskiego.

    przy czym oczywiście plecak był pusty.

    oczywiście bardziej gorliwi ochroniarze zawracają by zostawić w
    przechowalni.

    bardzo dużo kobiet chodzi po marketach z różnego rodzaju reklamówkami,
    torebkami itd.

    więc nie widze powodu by akurat plecak, do którego trudniej włożyć coś
    niezauważenie był tutaj lepszym powodem do zawracania..

    oczywiście z reguły zostawiam.. kwestia wygody również mojej.

    Artur Górniak

  • 8. Data: 2003-09-21 14:20:22
    Od: "Bogumil Szmanda" <e...@g...pl>

    Ja do wszystkich wchodze z plecakiem i to niekoniecznie pustym.
    Przyklady? TESCO, REAL, Lidl itd.
    Oczywiscie zatrzymuja mnie ochroniarze i mowia, ze tu nie wolno z plecakami.
    Ja im na to, ze poprosze przepis. Oni, ze nie maja. Potem dodaja, ze jak
    bede wychodzil, to mnie moga sprawdzic. Ja im mowie, ze OK, ale w obecnosci
    Policji. No i na tym sie konczy :-)

    Zycze udanych zakupow

    Bogus

  • 9. Data: 2003-09-21 17:23:08
    Od: Michal Baszynski <m...@g...ze.ta.pl.>

    On Fri, 19 Sep 2003 16:17:42 +0200, chester
    <c...@p...gazeta.pl> wrote:

    >Swoją drogą irytuje mnie niezmiernie traktowanie klientów jak
    >potencjalnych złodziei.

    Dokladnie
    W koncu po to maja ochroniarzy zeby pilnowali i za to im placa.

    Pozdr
    Michal

  • 10. Data: 2003-09-21 17:28:32
    Od: Michal Baszynski <m...@g...ze.ta.pl.>

    On 21 Sep 2003 13:24:46 +0200, "" <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Pokaż mi market w którym możesz do środka wejść z plecakiem???

    Kazdy w cywilizowanym kraju, czyli na zachod od Odry.
    A powiedz mi teraz, co ja mam zrobic i co Ty bys niby zrobil z takim
    plecakiem wchodzac do supermarketu i kto bedzie odpowiadal za jego
    ewentualna kradziez, jezeli w takim plecaczku masz cos cennego?

    Pozdr
    Michal