  • 1. Data: 2004-01-25 21:28:32
    Temat: umowa zlecenie
    Od: "Renek" <r...@g...pl>

    Witam!
    Czy ktos mógłby mi pomóc odnośnie umowy zlecenia.

    1. Jak długo pracodawca może zawierać umowę zlecenie z pracownikiem?
    2. Jak wygląda sprawa z odprowadzaniem podatku przez pracodawcę przy
    zawarciu takiej umowy?

    Dziekuję za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2004-01-30 15:39:35
    Temat: Re: umowa zlecenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Jan 2004, Renek wrote:

    >+ Witam!
    >+ Czy ktos mógłby mi pomóc odnośnie umowy zlecenia.
    >+
    >+ 1. Jak długo pracodawca może zawierać umowę zlecenie z pracownikiem?

    Sprecyzuj pytanie: LITERALNA odpowiedz - to że kilka minut ;),
    chyba że na podpisy trzeba poczekać :)
    Ale skoro u PRACODAWCY *oprócz* umowy o pracę zawierasz umowę
    zlecenia - to chyba problemów nie ma ?

    >+ 2. Jak wygląda sprawa z odprowadzaniem podatku przez pracodawcę przy
    >+ zawarciu takiej umowy?

    Na rachunku wykazujesz koszty, składki ZUS i podatek.
    Na PIT-11 (razem z podsumowaniem dochodów z płacy, ale w innym
    wierszu) dostaniesz "podsumowanie" do rozliczenia własnego podatku
    rocznego.
    Jesli ktos NIE pracuje w danej firmie (a jest ona *tylko* zleceniodawca)
    to wystawia PIT-8b zamiast PIT-11.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-02-03 07:56:49
    Od: "Monti" <M...@o...pl>

    > Sprecyzuj pytanie: LITERALNA odpowiedz - to że kilka minut ;),
    > chyba że na podpisy trzeba poczekać :)

    Jak długo można zatrudniać pracownika na comiesięczne umowy zlecenia - czy
    są jakieś ograniczenia?