  • 11. Data: 2009-08-23 20:23:12
    Temat: Re: zapis o odstąpieniu (umowa zakupu nieruchmości)
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:h6s67v$dgt$1@node2.news.atman.pl...

    > Pełnomocnictwo może być udzielone do dokonania czynności prawnej. Samo
    > stawienie się czynnością prawną nie jest. Podpisanie protokołu odbioru
    > można by za taką czynność uznać, ale w cytowanym fragmencie nic o tym nie
    > ma. Ja

    nie zdązyłam dopytać ostatecznie -
    tą czynnościa, jak wposmniałam, jest podpisanie protokołu odbioru lokalu,
    (wraz z odebraniem inwentaryzacji, o ile niedadzą wczesniej) z prawem do
    wniesienia ewentualnych zastrzeżeń odnośnie lokalu w ramach
    grawancji/rejkojmi, w ramach tegoż protokołu odbioru).

    - czy do tego kupujący może wyznaczyć pełnomocnika (w ogólności, oraz
    szczególnie w przypadku cytowanego zapisu w umowie przedwstępnej) - to
    bardzo ważne, proszę o wsaprcie informacją

  • 12. Data: 2009-08-24 07:25:29
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    yapann wyskrobał(a):
    > - czy do tego kupujący może wyznaczyć pełnomocnika (w ogólności, oraz
    > szczególnie w przypadku cytowanego zapisu w umowie przedwstępnej) - to
    > bardzo ważne, proszę o wsaprcie informacją

    Do tego może, ale przywołane postanowienie mówi o stawieniu się kupującego -
    a stawienie się czynnością prawną nie jest. Możliwa jest interpretacja, że
    kupujący może stawić się osobiście razem z pełnomocnikiem - kupujący tylko
    "stawi się", a pełnomocnik podpisze protokół odbioru. Wiem, że bez sensu,
    ale w świetle postanowienia mogłoby przejść. Wobec takiego sformułowania jak
    jest, można się spodziewać problemów przy działaniu tylko przez
    pełnomocnika.

    --
    .B:artek.

  • 13. Data: 2009-08-24 11:22:46
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    witek wrote:

    > wpłacasz 400 tys na mieszkanie, potem dostajesz 360 tys zwrotu i dla
    > ciebie taka różnica to drobiazg.

    A, pomyliłem kierunki. Sorry.

    p. m.