  • 1. Data: 2002-03-25 07:28:54
    Temat: zamowienie
    Od: "Piotr Wojcicki" <p...@p...net>

    Zamowione zostaly szkla kontaktowe z terminem dostawy 2 tygodnie.
    Wplacona zostala zaliczka 100zl ( cala kwota to okolo 350zl). Dzis
    mijaja juz 3 tygodnie od zlozenia zamowienia a szkiel nadal nie ma.
    Czy mam prawo wycofac zamowienie i zadac zwrotu zaliczki ?

    Piotr Wojcicki

  • 2. Data: 2002-03-25 14:11:45
    Temat: Re: zamowienie
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 25 Mar 2002, Piotr Wojcicki wrote:

> [...]
    > mijaja juz 3 tygodnie od zlozenia zamowienia a szkiel nadal nie ma.
    > Czy mam prawo wycofac zamowienie i zadac zwrotu zaliczki ?

    Za mało danych - czy zamówiłeś szkła w firmie wysyłkowej, czy w sprzedaży
    odręcznej? Jesteś przedsiębiorcą czy konsumentem?

    Wezwij dłużnika na piśmie do spełnienia świadczenia z zagrożeniem
    odstąpienia od umowy po określonym terminie i związanego z tym roszczenia
    zwrotu zaliczki w podwójnej wysokości. Niezależnie od tego możesz żądać
    odszkodowania za zwłokę.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-25 14:57:26
    Od: "Piotr Wojcicki" <p...@p...net>

    > Za mało danych - czy zamówiłeś szkła w firmie wysyłkowej, czy w sprzedaży
    > odręcznej? Jesteś przedsiębiorcą czy konsumentem?

    Sprzedaz odreczna. Jestem konsumentem.

    Czy to cos zmienia ?

> [...]
    > odstąpienia od umowy po określonym terminie i związanego z tym roszczenia
    > zwrotu zaliczki w podwójnej wysokości. Niezależnie od tego możesz żądać

    Czyli przynajmniej dzien wczesniej, zanim bede chcial zwrotu zaliczki, musze
    zlozyc w sklepie pismo z zawartoscia jaka mi podales ? Czy musi to
    byc jakis dluzszy termin ?

    Piotr Wojcicki

  • 4. Data: 2002-03-25 15:16:53
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 25 Mar 2002, Piotr Wojcicki wrote:

    > Czyli przynajmniej dzien wczesniej, zanim bede chcial zwrotu zaliczki, musze
    > zlozyc w sklepie pismo z zawartoscia jaka mi podales ? Czy musi to

    Czemu w sklepie? Możesz wysłać listem poleconym.

    > byc jakis dluzszy termin ?

    Jako wierzyciel (w tym aspekcie) musisz współdziałać z dłużnikiem w
    spełnieniu świadczenia, więc termin musi być adekwatny do jego rodzaju i
    rozmiarów (świadczenia, nie dłużnika).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-03-25 15:55:02
    Od: "Piotr Wojcicki" <p...@p...net>

    > Czemu w sklepie? Możesz wysłać listem poleconym.

    Chcialbym zeby wszyskto przebieglo jak najszybciej.

    > Jako wierzyciel (w tym aspekcie) musisz współdziałać z dłużnikiem w
    > spełnieniu świadczenia, więc termin musi być adekwatny do jego rodzaju i
    > rozmiarów (świadczenia, nie dłużnika).

    Zaliczka 100 zl chyba nie jest zbytnim. Czy jesli zloze takie pismo jutro,
    to czy
    moge sie domagac zwrotu zaliczki do srody ?

  • 6. Data: 2002-03-25 16:28:52
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 25 Mar 2002, Piotr Wojcicki wrote:

    > Zaliczka 100 zl chyba nie jest zbytnim. Czy jesli zloze takie pismo jutro,
    > to czy moge sie domagac zwrotu zaliczki do srody ?

    Jeśli bardzo ci zależy na odstąpieniu od umowy, to czemu nie ;)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 7. Data: 2002-03-25 16:41:12
    Od: "Piotr Wojcicki" <p...@p...net>

    > Jeśli bardzo ci zależy na odstąpieniu od umowy, to czemu nie ;)

    Wpadaja mi do glowy jescze dwie ewnentualnosci :

    a) sprzedajacy wogole nie bedzie chcial przyjac ode mnie tego pisma.
    b) sprzedajacy po prostu oleje to pismo. przyjmie, ale gdy w wyznaczonym
    terminie przyjde po zaliczke nie bedzie chcial mi jej zwrocic.

    Co mam w takiej sytuacji robic ? Czy mam jescze jakas mozliwosc ?

  • 8. Data: 2002-03-25 17:00:05
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

> [...]

    > terminie przyjde po zaliczke nie bedzie chcial mi jej zwrocic.

    > Co mam w takiej sytuacji robic ? Czy mam jescze jakas mozliwosc ?

    Tak czy owak czekasz aż mija termin, wysyłasz następne pismo o odstąpieniu
    od umowy i wzywasz do zwrotu zaliczki, piszesz pozew... itd.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 9. Data: 2002-03-25 17:21:17
    Od: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>
    napisał w wiadomości
    st...

    > Wezwij dłużnika na piśmie do spełnienia świadczenia z zagrożeniem
    > odstąpienia od umowy po określonym terminie i związanego z tym roszczenia
    > zwrotu zaliczki w podwójnej wysokości.

    Przepraszam bardzo ale od kiedy __zaliczka___
    jest traktowana jak zadatek?

  • 10. Data: 2002-03-25 18:25:48
    Od: "Piotr Wojcicki" <p...@p...net>

    > Przepraszam bardzo ale od kiedy __zaliczka___
    > jest traktowana jak zadatek?

    Jak mam to rozumiec ? Czy ta zaliczka podlega zwrotowi czy nie ?