  • 1. Data: 2002-03-24 21:52:53
    Temat: bilingi, wyciągi etc.
    Od: "MogO" <s...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów.

    Niepokoją mnie :

    1. Wyciągi bankowe - otrzymywane z banków via Poczta Polska i pozostawiane w
    skrzynkach pocztowych. Zawierają przecież dane podlegające szczególnej
    ochronie prawnej: numer i saldo konta (kont), numer karty kredytowej, wykaz
    transakcji zawieranych tą kartą, imię, nazwisko, adres...

    2. Bilingi - dostarczane w ten sam sposób, zawierają również dane osobowe i
    są na dodatek swoistą "historią kontaktów towarzyskich", a więc zawierają
    numery osób, do których dzwonimy (nie wszystkie firmy tak robią, ale "Idea"
    właśnie taki szczegółowy wykaz połączeń przysyła).

    Wiem, że Poczta Polska jest instytucją zaufania publicznego, ale owo
    "zaufanie" nie ma miejsca (chyba) w momencie pozostawienia przesyłki bez
    dozoru(?).
    Pytałem w banku, czemu nie przesyłają wyciągów przesyłkami poleconymi,
    ale rzetelnej odpowiedzi nie uzyskałem. Nikt nie powiedział też, jak się ma
    przekazywanie tego rodzaju danych do tajemnicy bankowej i do Ustawy o
    Ochronie Danych Osobowych. Podobno regulują to jakieś "przepisy wewnętrzne
    (sic!).
    Jeśli ktoś ma ochotę się nad tym zastanowić...
    Pozdrawiam.
    J.

    Nigdy nie sprzeczaj się z głupcem...
    ...postronni nie zauważą różnicy!

  • 2. Data: 2002-03-25 13:40:14
    Temat: Re: bilingi, wyciągi etc.
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "MogO"
    > 1. Wyciągi bankowe - otrzymywane z banków via Poczta Polska
    > 2. Bilingi - dostarczane w ten sam sposób, zawierają również dane osobowe
    > Jeśli ktoś ma ochotę się nad tym zastanowić...

    ja tam juz dawno sie nad tym zastanowilem i wszedzie mam adres
    korespondencyjny na skrytkę pocztową, czyli poczty nie opuszczają ;-))
    wyciągi możesz w ostateczności odbierać sam w oddziale.
    *** blad ***