  • 1. Data: 2005-07-19 17:17:56
    Temat: zameldowanie
    Od: artiun <a...@w...pl>

    Witam. Przedstawię może sytuację. Rok temu zmarł ojciec, matka tragicznie 2
    miesiące temu. Z domu jest nas trzech braci. Po śmierci matki sprowadziła
    się do mnie dziewczyna/narzeczona/konkubina (co kto woli). Poszedłem ja
    zameldować czasowo. W Urzędzie Gminy zażądali aktu własności (oczywiście nie
    było) - zameldowali czasowo na 2 miesiące, okres minął, ponownie
    zameldowałem na 2 miesiące - z bólem zameldowali.

    Pytanie do tego postu:

    Jak wygląda sprawa z zameldowaniem? Czy muszę w tym wypadku spełnić warunki
    (właściciel)? Bracia i ja jesteśmy świadomi, ze to i tak przechodzi na mnie.
    Do tego czasu żadne sprawy spadkowe nie były załatwane. Co muszę zrobić by
    zameldowanie stało sie możliwe?

    --
    Artur

  • 2. Data: 2005-07-19 17:39:32
    Temat: Re: zameldowanie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    artiun wrote:
    > Witam. Przedstawię może sytuację. Rok temu zmarł ojciec, matka
    > tragicznie 2 miesiące temu. Z domu jest nas trzech braci. Po śmierci

    'Dom' w sensie dosłownym? Znaczy się prywatna własność?

    [ciach]

> [...]
    > przechodzi na mnie. Do tego czasu żadne sprawy spadkowe nie były
    > załatwane. Co muszę zrobić by zameldowanie stało sie możliwe?

    Ogólnie rzecz biorąc wystarczy tytuł prawny do lokalu. Tytułem prawnym
    może być tytuł własności lub np. umowa najmu.

    Postępowanie spadkowe tak czy inaczej trzeba przeprowadzić.

    Póki co spróbuj tak: weź jakiś urzędowy "papier", że rodzice byli
    właścicielami (kwity za np. podatek od nieruchomości), świadectwa ich
    zgonu, resztą swoich braci z papierami i nalegajcie na zameldowanie na
    podstawie ustnej umowy najmu pomiędzy Wami a Waszymi rodzicami dodatkowo
    wspierając się tym, że i tak to dziedziczycie.

    Pytania dodatkowe: postępowanie spadkowe po śmierci ojca zostało
    przeprowdzone? Kto był właściciele? On? Matka? Oboje? Są jeszcze jacyś
    inni potencjalni spadkobiercy? Jest testament? Pozostali bracia pełnoletni?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-07-19 18:09:30
    Od: artiun <a...@w...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > 'Dom' w sensie dosłownym? Znaczy się prywatna własność?
    Tak, dokładnie.

> [...]
    > podstawie ustnej umowy najmu pomiędzy Wami a Waszymi rodzicami dodatkowo
    > wspierając się tym, że i tak to dziedziczycie.
    To z braćmi jest dość trudne, odległości (w Polsce, ale jednak)

    > Pytania dodatkowe: postępowanie spadkowe po śmierci ojca zostało
    > przeprowdzone? Kto był właściciele? On? Matka? Oboje? Są jeszcze jacyś
    > inni potencjalni spadkobiercy? Jest testament? Pozostali bracia pełnoletni?
    Papiery, podatek np. (zresztą wszystko) jest na ojca (wystawiane imiennie),
    z rozmów rodziców (przy zresztą moim udziale) pamietam, ze spisywali coś w
    rodzaju testamentu - chyba zatwierdzali w Gminie, odnosnie tego, że matka
    jest spatkobiercą ojca (jedno drugiego, w zaleznosci komu przyjdzie
    wcześniej..) (wiem, ze to nie bardzo tak), ale w tej sytuacji kiedy matka
    niezyje, a bracia potwierdzają systuację to chyba nie ma znaczenia. Nie ma
    innych spadkobierców. Majatek stał bodaj na oboje - jaki mam sprawdzić
    papier by wiedzieć na 100% (sprzedawali działki - w Aktach Notarialnych są
    oboje w piśmie z Wydz. Ks. Wiecz. jest napisane .. będących własnością ..tu
    ojciec.. oraz ..tu matka..)?

    Dzięki za dotychczasowe wskazówki :-)

    --
    Artur

  • 4. Data: 2005-07-19 18:15:10
    Od: artiun <a...@w...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Pytania dodatkowe: postępowanie spadkowe po śmierci ojca zostało
    > przeprowdzone? Kto był właściciele? On? Matka? Oboje? Są jeszcze jacyś
    > inni potencjalni spadkobiercy? Jest testament? Pozostali bracia pełnoletni?
    Po smierci ojca nie było postępowania spadkowego.
    Nie ma testamentu.
    Bracia sa pełnoletni.

    Sorry, uzupełnienie.

    --
    Artur (http://www.artiun.web.forall.pl)

  • 5. Data: 2005-07-19 19:50:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "artiun" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    Co do uregulowania własności, to w pierwszej kolejności musicie
    przeprowadzić postępowanie o uznanie nabycia spadku. Jeśli nie ma jakiś
    testamentów, to w konsekwencji najprawdopodobniej każdy z braci dostanie
    1/3 spadku (nie mylić z domem). Następny krok, to uregulowanie sprawy
    domu. Mogą się spisać Ci bracia i będziesz jedynym właścicielem. Możecie
    się jakoś tam dogadać. W ostateczności, jeśli Ty mieszkasz,a oni nie
    mieszkają, to niech Ci zostawią upoważnienie do reprezentowania ich
    przed urzędami w sprawach zarządzania domem. wówczas będziesz mógł
    wszystko załatwiać z wyjątkiem sprzedaży domu oraz obciążenia hipoteki.
    Teraz dopiero możesz sam meldować osoby.

    Rozwiązanie numer dwa, to po stwierdzeniu nabycia spadku bez podziału
    zgoda na zameldowanie od wszystkich współwłaścicieli.