  • 1. Data: 2005-07-19 17:23:12
    Temat: sprawa spadkowa
    Od: artiun <a...@w...pl>

    Witam. Przedstawię może sytuację. Rok temu zmarł ojciec, matka tragicznie 2
    miesiące temu. Z domu jest nas trzech braci. Do tego czasu nie ma
    konkretnych informacji z prokuratury. Bracia 'słownie' stwierdzili, ze to i
    tak ja mam sie tym dalej zająć (czyli spadek przechodzi na mnie). Nie znam
    sie na sprawach prawnych. Dlatego do was sie zwracam z prośba o pomoc -
    określenie jakich procedur muszę dopilnować, w jakim terminie? Szukając
    troche w necie znalazłem coś o 6 miesiącach od śmierci.. Nie chcę czegoś
    zaniedbać. Nie moge równocześnie wpędzić sie w koszta. Jakoś się to na razie
    klei, ale bez przesady (nawet 100 to sporo). Co muszę w tym wypadku załatwić
    w pierwszej kolejności, a co mogę odwlec w czasie?

    Z góry dziękuję za jakakolwiek konstruktywna pomoc.

    --
    Artur

  • 2. Data: 2005-07-19 20:34:57
    Temat: Re: sprawa spadkowa
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "artiun" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    załatwić
    > w pierwszej kolejności, a co mogę odwlec w czasie?
    >
    > Z góry dziękuję za jakakolwiek konstruktywna pomoc.

    Trzeba w sądzie rejonowym założyć sprawę spadkową i jeśli bracia chcą byś
    Ty dziedziczył, to jeśli sprawa odbędzie w ciągu 6 miesięcy od śmierci, mogą
    odrzucić spadek. Ponieważ jedno z rodziców zmsarło już 2 lata temu więc nie
    wchodzi w grę odrzucenie części należnej po ojcu, jedynie po matce. Sprawa
    spadkowa kosztuje chyba 20 zł.Część po ojcu będzie podzielona na was 3.