  • 1. Data: 2002-10-02 11:20:30
    Temat: zaliczkowy fundzusz z tytulu przeksztalcen wlasnosciowych w spoldzielni mieszkaniowej
    Od: "Jan Nowicki" <j...@h...pl>

    dzis otrzymalem z mojej spoldzielni podwyzke oplat miesiecznych. Mam
    mieszkanie wybudowane z wkladow budowlanych w spoldzielni, ktorej pozostale
    mieszkania sa w wiekszosci mieszkaniami lokatorskimi. Zlozylem wniosek do
    sadu o wpis do ksiag wieczystych mojego mieszkania (prawo wlasnosci w
    spoldzielni mieskzaniowej). i mam takie pytanie,: czy spoldzielnia ma prawo
    naliczac mi teraz dodatkowe koszta zwiazane z - cytuje - wdrozeniem ustawy o
    spoldzielniach mieszkaniowych z dnia 15.12.2000. "Z zaliczkowego funduszu
    pokryte zostana miedzy innymi koszty podzialu i scalenia gruntow,
    inwentaryzacji budynkow i lokali, wydania poswiadczenia, wceny lokali,
    sporzadzenia aktu notarialnego, zalozenia ksiegi wieczystej dla lokalu".
    Dodam, ze blok, w ktorym mieszkam, nie ma mieszkan lokatorskich - wszystkie
    zostaly wybudowane z wkladow budowalnych czlonkow spoldzielni. Wg mojej
    wiedzy niepotrzbujemy zadnego scalania gruntow etc. Mam wrazenie, ze
    spoldzielnia moimi / naszymi pieniedzmi chce zalatwic sobie sprawe
    pozostalych mieszkan. Czy ktos moze mi cos doradzic? Ktos spotkal sie z
    czyms takim?
    Jan