  • 1. Data: 2002-10-02 09:02:54
    Temat: Wypadek w czasie powrotu z pracy
    Od: "Daniel_J" <d...@o...pl>

    Witam. Jestem tu od 2 min. tak więc nie wiem czy trafiłem dobrze ale myślę
    że tak. Działam w tym momencie siłą emocji ponieważ 15 min temu dowiedziałem
    się że na drugiej ostatecznej komisji w ZUS-ie nie otrzymałem żadnego
    dodatkowego uszczerbku na zdrowiu. Może po kolei:
    20.08.2002r. miałem wypadek wracając z pracy - Star wymusił mi
    pierwszeństwo. W wyniku wypadku miałe złamanie otwarte III stopnia podudzia
    prawego. Przebywałem w szpitalu 3 tyg. Pierwszego dnia pobytu przeszedłem
    operacyjnie ze znieczuleniem zewnątrzoponowym oszyszczenie rany (była bardzo
    poważna) i zaszycie. Usztywniono mi także nogę szyną gipsową. Po 2 tyg. jak
    rana się przygoiła zabrali się za składanie nogi - także operacyjnie ze
    znieczuleniem zewnątrzoponowym. Zastosowano metodę polfix tzn. płytka
    zewnętrzna i 6 śrób - bez gipsu. Po tygodniu wypis ze szpitala. Zwolnienie
    do końca 2001 roku. Od 1.01.2002 r. wróciłem o kulach do pracy - mam
    siedzącą pracę (ze względu na strach o zwolnienie z pracy). Nie będę pisał
    już ile się namęczyłem z tymi śrubami w nodze (ból, ropienie, puchnięcie,
    ograniczony róch stopą itp). Ok. lutego-marca poszedłem na wstępną komisję
    do ZUS-u i przyznali mi , jak to nazwali zaliczkiowo 5% uszczerbku na
    zdrowiu. Pomyślałem - mało ale jak zaliczkowo to pewnie ostatecznie się
    poprawią. 20.06.2002r. miałem operacyjnie pod narkozą usunięcie śrób i
    płytki. Potem przebywałem miesiąc na zwolnieniu. Po zwolnieniu poszedłem
    także o kulach do pracy. ok. 2 miesiące po usunięciu zacząłem już chodzić
    bez kul. Potem 2 tyg. rechabilitacji. Tydzień temu (25.09.2002) stanąłem na
    komisję ostateczną i .................... 15 min temu dowiedziałem się że
    nie otrzymałem zwiększenia uszczerbku na zdrowiu. Moje pytanie brzmi - czy
    waszym zdaniem jest to zadawalający procent i czy warto z nimi walczyć. Na
    ile mogę liczyć i gdzie z ZUS-em walczyć. Dla przykłądu podam (i nie uważam
    że to jest wystarczająco) w PZU dostałem 16 % uszczerbku na zdrowiu.
    roszę - pomóżcie.

    Pozdrawiam - Daniel_J

  • 2. Data: 2002-10-02 09:15:19
    Temat: Re: Wypadek w czasie powrotu z pracy
    Od: "Daniel_J" <d...@o...pl>

    dodam jeszcze że moja żona pracuje w ZUS-ie i wbrew pozorom nie jest to
    pomocne w przyznaniu procentów- wręcz odwrotnie. Właśnie się dowiedziała że
    taki procent został nażucony z góry. Czy mam szansę w sądzie ?

  • 3. Data: 2002-10-03 13:22:45
    Od: "DW" <d...@i...net.pl>

    Zapytaj rowniez na grupie pl.sci.medycyna
    Bo dla prawnikow okreslenia medyczne nic nie mowia...

    d.

  • 4. Data: 2002-10-04 08:49:38
    Od: "Daniel_J" <d...@o...pl>

    dzięki. Spróbuję

  • 5. Data: 2002-10-04 14:17:01
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]

    > nie otrzymałem zwiększenia uszczerbku na zdrowiu. Moje pytanie brzmi - czy

    Generalnie o ile dobrze pamietam nazywa sie to "trwaly uszczerbek na
    zdrowiu" ? Zapytaj sam siebie czy doznales czegos takiego.

  • 6. Data: 2002-10-07 05:25:59
    Od: "Daniel_J" <d...@o...pl>

    Nie muszę o to pytać sam siebie. Tak było napisane na dokumencie który
    otrzymałem z ZUS-u po pierwszej komisji. Trwaly uszczerbek na
    zdrowiu - 5%