  • 11. Data: 2005-03-03 05:21:13
    Temat: Re: zalanie mieszkania sasiada
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 2 mar o godzinie 17:32, na pl.soc.prawo, parrot napisał(a):

    > Skad wiesz, ze urzadzenia sa wlasciciela?

    > Jesli to jego pralka, to chyba jednak on odpowiada.

    Nie jest jego pralką.

    > Jesli nie - to oczywiscie wlasciciel. Ubezpieczenie mieszkania (w tym OC)
    > kosztuje 0,03% od jego wartosci. Czasem nie warto ryzykowac.

    Ale powiesz mi na jakiej podstawie PYTAJĄCY może zawrzeć umowę
    ubezpieczeniową na mieszkanie które najmuje?

    Wyobraż teraz sobie że w kilka osób tworzymy sobie "spółdzielnie
    samapomocową" ;) - jeden właściciel "wynajmuje" swoje mieszkanie nam, kilku
    znajomym. my z kolei zawieramy umowy ubezpieczeniowe ....... po czym doimy
    KAŻDY z osobna ubezpieczyciela..... czy takie cos ma rację bytu?
    Czy nie posiadając aktu własności możesz zawrzeć umowę z ubezpieczycielem?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 12. Data: 2005-03-03 07:50:22
    Od: "parrot" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Nie jest jego pralką.

    Nie zauwazylam. A wiec odpowiada wlasciciel

    > Ale powiesz mi na jakiej podstawie PYTAJĄCY może zawrzeć umowę
    > ubezpieczeniową na mieszkanie które najmuje?

    Na podstawie umowy najmu moze zawszec umowe ubezpieczeniowa ale wylacznie od
    kradziezy. Na samo mieszkanie, jego konstrukcje, zalanie, pozar, etc moze
    zawrzec tylko wlasciciel.

    Masz racje. Nie doczytalam.

    parrot

  • 13. Data: 2005-03-03 11:22:58
    Od: Roman Gładysz <r...@t...pl>

    bardzo mądra dyskusja, ale uważam, że odpowiada ten użytkujący lokal na
    podstawie art. 415 kc. Wcale nie jest tak do końca, że ten drugi przepis
    k.c. o wyrzucaniu rzeczny nie ma zastosowania. na mój pierwszy rzut
    oka to ma.
    Uważam, że koniec końców to cywilnie będzie odpowiadał użytkujący to
    mieszkanie.
    --
    Roman Gładysz
    ***************************

  • 14. Data: 2005-03-19 15:00:14
    Od: LukeMal <luke_costam@cos_tam_.pol>

    Roman Gładysz wrote:
> [...]
    > to ma.
    > Uważam, że koniec końców to cywilnie będzie odpowiadał użytkujący to
    Art. 415. Kto z winy swej wyrządził drugiemu szkodę, obowiązany jest do
    jej naprawienia.

    trudno jest dojsc czyja to wina,
    awaria pralki a nie wylanie wiadra wody na sasiada
    pralka na wyposazeniu mieszkania
    wiec?

  • 15. Data: 2005-05-06 13:29:58
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

    > Czy nie posiadając aktu własności możesz zawrzeć umowę z ubezpieczycielem?

    Można.
    Ja mam taką zawartą.
    Zresztą tu idzie przede wszystkim o ubezpieczenie OC tegoż człowieka (tzw.
    OC w życiu prywatnym), bo:
    1.
    Jako najemca odpowiada za szkody, które wyrządził właścicielowi mieszkania
    (np. podłogi)
    2.
    Odpowiada wobec zalenego sąsiada za straty u niego.

    I jedno i drugie idzie właśnie z OC.

    --
    Pozdrowienia
    Brodek