  • 1. Data: 2005-03-02 09:56:15
    Temat: renta rodzinna a zmiana szkoły
    Od: Graaf <g...@g...pl>

    Witam wszystkich.
    Mam problem dotyczący świadczenia renty rodzinnej. W archwium niestety
    nie znalazłem konkretnej odpowiedzi więc zwracam się o pomoc do Was.

    Jestem studentem i otrzymuje rente rodzinną po zmarłym ojcu.
    Podczas wakacji 2004 zmieniłem uczelnie, a dokladniej w polowie lipca
    zrezygnowałem z dotychczasowej szkoly i sie z niej wypisalem i kilka dni
    pozniej zlozylem dokumenty do innej skoly gdzie zostałem przyjety.

    W tym momencie mam problem z zus-em, ktory chce mi odebrac pieniadze za
    swiadczenie peełnione przez sierpien-wrzesien 2004r, kiedy to
    teoretycznie nie byłem studentem.

    Bylem juz 2 razy wyjasniac w zusie ta sytuacje. Za pierwszym razem
    przedstawilem dokumenty z nowej uczelni, gdie widnieja daty z konca
    lipca ze zostalem przyjety na nowa uczelnie. Pani w zus-ie powiedziala,
    ze to wystarczy i zapewnila mnie, ze nie odbiara mi swiadczenia za 2mce
    w/w swiadczenia. Jednakze jakies 2 tyg ponownie sprawa ujrzala swiatlo
    dzienne i dostalem pismo, w ktorym stwierdzono ze taki dokument nie
    wystarczy i potracona zostanie mi kwota za 2 mce swiadczenia.

    Wiem ze zrobiłem bład, wypisujac sie w lipcu ze starej szkoły,moglem to
    zrobic we wrześniu, ale zorioentowalem sie dopiero po fakcie.

    Czy ktoś Państwa spotkał się z taka suytuacja?
    Czy mozna jakoś z tego jescze jakoś wybrnac?
    Proszę o pomoc.

    pozdrawiam,
    Wojtek

  • 2. Data: 2005-03-02 10:21:20
    Temat: Re: renta rodzinna a zmiana szkoły
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Graaf wrote:
    > Czy ktoś Państwa spotkał się z taka suytuacja?
    > Czy mozna jakoś z tego jescze jakoś wybrnac?

    Mialem do czynienia z prawie taka sama sytuacja. Niestety nie znalazlem
    podstaw do wyplaty renty przez wakacje. Nie ma ciaglosci nauki.

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 3. Data: 2005-03-02 10:28:31
    Od: Graaf <g...@g...pl>

    > Mialem do czynienia z prawie taka sama sytuacja. Niestety nie znalazlem
    > podstaw do wyplaty renty przez wakacje. Nie ma ciaglosci nauki.

    Tak myslalem.
    Jednakże mam nadzieje.

    Jak to wszystko sie ma do sytuacji, gdy np. w szkole sredniej zdaje
    mature w maju, a do wyzszej ide od pazdziernika??
    Przeciez wtedy nie mam ciaglosci nauki od czerwca do wrzesnia, a jadnak
    swiadczenie renty rodzinnej dostalem.

    pozdrawiam,
    Wojtek

  • 4. Data: 2005-03-02 15:08:36
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Graaf wrote:

> [...]
    > mature w maju, a do wyzszej ide od pazdziernika??
    > Przeciez wtedy nie mam ciaglosci nauki od czerwca do wrzesnia, a jadnak

    Wlasnie na taka sytuacje znalazlem odmienne przepisy w ustawie, zas na
    rezygnacje ze szkoly i przyjecie sie do innej po wakacjach juz nie :)

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \