  • 11. Data: 2006-03-21 06:09:03
    Temat: Re: zakup w komisie auta kradzionego
    Od: ag<a...@w...pl>

    dziękuję za wypowiedzi

    zgodnie z ustawą z 27.07.2002 o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.Art. 4.1 "sprzedawca
    odpowiadawobec kupującego, jezeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania
    jest niezgodny z umową" - kupowałem samochód z 2000r. a okazał się z 2002...

    dalej
    Art. 8.1 "jeżeli towar....
    ust.4...ma prawo odstąpić od umowy "

    i dalej
    Art. 9.1. "Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art.8, jezeli przed upływem 2
    miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową nie zawiadomi o tym
    sprzedawcy"

    zbliża się termin 2 miesięcy od chwili, gdy policja zabezpieczyla samochod
    mowiac,ze pochodzi z przestepstwa,wobec czego
    chce jak najszybciej POWIADOMIC KOMIS i tym samym chce z komisem sie sadzic a
    nie z poprzednim wlascicilem ( bo to chyba pods...twiona do dokumentow
    samochodu osoba dziewczyna "przekrętasa" - kolegi wlasciciela komisu, jak smiem
    przypuszczac )

    a tymczasem jeden z dwoch adwokatow, do ktorego zwrocilem sie o pytanie, co
    robic....mowi ze roszczenia mozna miec tylko do poprzeniego wlasciela, a nie do
    komisu, bo komis jest posrednikiem...

    co Wy na to?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 12. Data: 2006-03-21 08:39:07
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

    > spelnieniu

    > jestes

    > To, ze samochód wyprodukowano w 2002 roku wcale nie oznacza, że od
    > razu go skradziono. A przecież trzy lata wstecz, to początek 2003
    > roku.

    Przeciez kupil pod koniec 2005 r. A po drugie nie powiedzialem, ze od
    razu po produkcji go skradziono - najlepiej moze z placu producenta.
    Mowie jedynie, ze konieczne jest ustalenie pewnych faktow, ktore - przy
    korzystnym obrocie rzeczy - pozwola zachowac samochod.

    Inna sprawa jest odp. komisu - odp. obiektywna z ustawy o szczeg. war.
    sprzedazy kons. /plus odp. zmiana w dziale k.c. dt. tej umowy/

  • 13. Data: 2006-03-21 15:23:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    vel konrad [###giedr@wytnij_to.op.pl.###] napisał:
> [...]
    war.
    > sprzedazy kons. /plus odp. zmiana w dziale k.c. dt. tej umowy/

    A to w nawiasie "warunek min. 3 lat od chwili kradzieży"?

  • 14. Data: 2006-03-21 15:24:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    ag [###a...@w...pl.###] napisał:

    > co Wy na to?

    To, że Policja podejrzewa, ze tak jest, nie jest dowodem tego, że
    faktycznie tak jest. Tak więc moim zdaniem termin dwumiesięczny
    jeszcze nie biegnie.

  • 15. Data: 2006-03-21 15:55:09
    Od: ag<a...@w...pl>

    nie, nie...ja już mam w ręku opinię rzeczoznawcy z policji....samochód jet z
    rocznika 2002, a jedynie czesc z numerem silnika i czesc , na kt. widnieje przy
    silniku nr nadwozia sa z samochodu z 200r. ktory rzekomo kupilem

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 16. Data: 2006-03-21 18:34:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    ag [###a...@w...pl.###] napisał:

    No to pisemnie za potwierdzeniem odbioru powiadom komis jako
    sprzedawcę. Dołącz kserokopię opinii.

  • 17. Data: 2006-03-22 06:10:39
    Od: ag<a...@w...pl>

    wlasnie do niech sporzadzilem pismo:
    Informuję, że zakupiony przeze mnie w dniu ... samochód marki .... rocznik 2000
    jest niezgodny z umową, wobec czego na podstawie art. 8 ust.4 &#8222;Ustawy o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego&#8221; z dn. 27 lipca 2002r. odstępuję od umowy i żądam zwrotu pieniędzy w
    kwocie ..... zł w terminie...

    potem jest uzasadnienie.....

    opinii z policji nie dołączam...

    pismo wysylam tez do wiadomości miejskiego orzecznika praw konsumenta...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 18. Data: 2006-03-22 06:11:44
    Od: ag<a...@w...pl>

    rzecznika praw konsumenta....a nie orzecznika....sorry

    -> http://usenet.pomocprawna.info