  • 1. Data: 2002-10-08 11:45:14
    Temat: zakup mieszkania przez obcokrajowcow
    Od: "Georg" <s...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam nastepujacy problem: chce kupic mieszkanie w Polsce, ale nie mam
    polskiego obywatelstwa.
    Czy obcokrajowcy moga kupowac mieszkania w Polsce i a jesli sa z tym klopoty
    to jak to
    wszystko nalezy zalatwic?
    Dziekuje za wszelkie porady.

    Sirpa
    l...@p...fm

  • 2. Data: 2002-10-08 16:53:15
    Temat: Re: zakup mieszkania przez obcokrajowcow
    Od: "Radzisz" <m...@F...onet.pl>

    Istota Georg kliknęła w news:anuggb$79i$1@news2.ipartners.pl co następuje:

    > Mam nastepujacy problem: chce kupic mieszkanie w Polsce, ale nie mam
    > polskiego obywatelstwa.
    to nie stanowi żadnego problemu, jeżeli tylko nie będziesz kupował
    mieszkania w strefie nadgranicznej.

    > Czy obcokrajowcy moga kupowac mieszkania w Polsce i a jesli sa z tym
    > klopoty to jak to wszystko nalezy zalatwic?
    bez ograniczeń możesz kupić mieszkanie stanowiące odrębną własność (tak
    zwane hipoteczne).
    Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu (to taki nasz dawny socjalistyczny
    wynalazek) też możesz kupić, ale wcześniej sprawdź w spółdzielni czy przyjmą
    obcokrajowca w poczet członków spółdzielni (niestety rzadko, ale zdarza się
    czasami spółdzielnia która ma zapis w statucie, że członkiem może być TYLKO
    osoba posiadająca obywatelstwo polskie).
    Radzisz
    Pisząc do mnie usuń SPAMFUJ z adresu !