  • 1. Data: 2004-06-24 15:28:59
    Temat: zakup TV a wystawiane paragonu !
    Od: "Rafal" <r...@p...onet.pl>

    Witam!
    Mam nastepujace pytanie : kupilem tydzien temu TV poniewz byl to duzy
    odbiornik sprzet przywieziono mi do domu (w domu doplacilem reszte kwoty)
    Dostalem nie podbita gwarancje i zapewnienie ze po sprawdzeniu czy wszystko
    ok z TV mam podjechac i podbic gwarancje oraz odebrac paragon Dzis
    pojechalem z gwarancji ale pan w sklepie powiedzia zebym przyjechal za
    tydzien (argumentowal ze dal mnie to lepiej bo mam wiecej czasu na
    sprawdzenie) Moje pytanie jest nastepujace czy moze niewysawic mi paragonu
    jak pojade za tydzien np. argumentujac ze za dlugo zwlekalem itp.
    A i jeszcze jedno zaczalem blizej ogladac ten TV i mam pewnie watpliwosci co
    do geometrii obrazu i czy moge go wymienic na inny czy dopiero po podbiciu
    reklamacji reklamowac gou producenta ?

    Dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2004-06-24 19:01:28
    Temat: Re: zakup TV a wystawiane paragonu !
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Rafal" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    co
    > do geometrii obrazu i czy moge go wymienic na inny czy dopiero po podbiciu

    1) w ciągu 5 dni od zakupu masz prawo zwrócić towar jeśli jest wadliwy i
    musza ci zwrócić pieniądze albo wymienić na inny niewadliwy, ALE za
    okazaniem paragonu lub faktury!
    2) nie wiem jak z paragonem, ale wiem że fakturę sprzedawca ma obowiązek
    wystawić w ciągu 7 dni na twoje żądanie...........więc pomyśl dlaczego on ci
    daje kolejny tydzień??????? mnie by to zastanowiło....

    Sprzedaje np. wadliwy towar, daje ci 7 a nie 5 dni na jego sprawdzenie nie
    wystawiając nawet paragonu, a potem kolejne 7, kiedy nie będzie miał takiego
    obowiązku i co? nie ma dowodu zakupu- nie ma gwarancji i możesz się bujać ze
    swoim TV.

    Na twoim miejscu natychmiast poszłabym do niego.

    pozdr.
    b.

  • 3. Data: 2004-06-24 19:08:16
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    bella wrote:
    > 1) w ciągu 5 dni od zakupu masz prawo zwrócić towar jeśli jest wadliwy i
    > musza ci zwrócić pieniądze albo wymienić na inny niewadliwy, ALE za
    > okazaniem paragonu lub faktury!

    ???

    KG

  • 4. Data: 2004-06-24 19:52:25
    Od: "Rafal" <r...@p...onet.pl>

    > 1) w ciągu 5 dni od zakupu masz prawo zwrócić towar jeśli jest wadliwy i
    > musza ci zwrócić pieniądze albo wymienić na inny niewadliwy, ALE za
    > okazaniem paragonu lub faktury!

    Mam jeszcze dokument rat na ten telewizor (czesciowa gotowka)

> [...]
    takiego
    > obowiązku i co? nie ma dowodu zakupu- nie ma gwarancji i możesz się bujać

    Jestem ciekawy czy nie ma obowiazku moglem wyjechac, gwarancje mam tylko za
    nie podbita

    Dlatego zastanawiam sie czy w razie klopotow nie udac sie z tymi ratami do
    Urzedu Kontroli Skarbowej i powiedzec ze sprzedawca go nie zaksiegowal ?

    A wracajac do tej wymiany gdybym jutro chcial wymienic to od kiedy liczy sie
    data zakupu (zakladajac ze jutro dostane paragon) ?

    Dziekuje za odpowiedzi
    Rafal

  • 5. Data: 2004-06-24 20:52:29
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > To nie te czasy. To od paru lat nie istnieje .....

    taaaaaak? a co powiesz na to że właśnie parę tygodni temu zakupiłam komputer
    i sprzedawca powiedział że moge w ciągu 5 dni zwrócic i faktycznie komputer
    był niestprawny- zwróciłam i dostałam zwrot kasy!!!!!

  • 6. Data: 2004-06-24 20:53:18
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

  • 7. Data: 2004-06-24 21:08:25
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    bella wrote:
    > taaaaaak? a co powiesz na to że właśnie parę tygodni temu zakupiłam komputer
    > i sprzedawca powiedział że moge w ciągu 5 dni zwrócic i faktycznie komputer
    > był niestprawny- zwróciłam i dostałam zwrot kasy!!!!!

    A o swobodzie umów słyszałaś?

    KG

  • 8. Data: 2004-06-24 21:11:00
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    > A o swobodzie umów słyszałaś?
    >
    > KG

    nie wiem co ma piernik do wiatraka?

  • 9. Data: 2004-06-24 21:17:52
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    bella wrote:
    > nie wiem co ma piernik do wiatraka?

    To że nie ma żadnego przepisu mówiącego o 5 dniach na oddanie towaru,
    ale nie ma przeszkód żeby tak umówić się ze sprzedawcą.

    KG

  • 10. Data: 2004-06-25 06:55:07
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > taaaaaak? a co powiesz na to że wła?nie parę tygodni temu zakupiłam komputer
    > i sprzedawca powiedział że moge w ci?gu 5 dni zwrócic i faktycznie komputer
    > był niestprawny- zwróciłam i dostałam zwrot kasy!!!!!

    Ale to byla jego dobra wola. Nie ma takiego obowiazku zapisanego w
    ustawie.