  • 1. Data: 2004-06-24 13:37:51
    Temat: Drzwi blokujące przejście w piwnicy a prawo
    Od: " Krzysiek" <k...@g...pl>

    Uprzejmie prosze o informacje na jakie przepisy prawa moge sie
    powoływać i gdzie mogę szukać informacji na poniższy temat.
    W korytarzu piwnicznym ktoś zamontował drzwi, które są dla mnie
    przeszkod? - ca?y czas s? zamykane na jakie? blokady - nie ma
    możliwości ich pokonania.
    Przypuszczam, że drzwi te mogą stać się zagrożeniem podczas pożaru i
    są sprzeczne z jakimiś przepisami, bo blokują mi dostęp do mojej
    piwnicy - aby sie do niej dostać musze pokonać te drzwi.
    Zgłaszałem sprawe do Administarcji osiedla, ale bez skutków. Na jakie
    przepisy prawa mogę się powołać????

    Krzysiek

  • 2. Data: 2004-06-24 13:53:46
    Temat: Re: Drzwi blokujące przejście w piwnicy a prawo
    Od: "HardwireD" <h...@W...pl>

    > Zgłaszałem sprawe do Administarcji osiedla, ale bez skutków. Na jakie
    > przepisy prawa mogę się powołać????

    gdyby mi ktos takie drzwi zalozyl i uniemozliwialyby mi wejscie do mojej
    piwniny, pomimo interwencji w adm. to bym je po prostu
    zdemontowal/wylamal/wywazyl.

  • 3. Data: 2004-06-24 14:20:59
    Od: " Krzysiek" <k...@g...pl>

    HardwireD <h...@W...pl> napisał(a):

    > gdyby mi ktos takie drzwi zalozyl i uniemozliwialyby mi wejscie do mojej
    > piwniny, pomimo interwencji w adm. to bym je po prostu
    > zdemontowal/wylamal/wywazyl.

    Chce ta sprawe załatwić prawnie. Przyznam się, że chce zmusić administracje
    żeby usunał te drzwi.
    Gdzie zgłaszać i na jakie prawo przeciwpożarowe mam się powoływać jesli
    drzwi te w przypadku pożaru blokują drogę ewakuacyjną?? Czy bezpośrednio do
    straży pożarnej czy do jakiejś instytucji??

  • 4. Data: 2004-06-24 18:47:59
    Od: "TMK" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Krzysiek" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Uprzejmie prosze o informacje na jakie przepisy prawa moge sie
    > powoływać i gdzie mogę szukać informacji na poniższy temat.

    > Krzysiek
    A kto załozył te drzwi?
    Mam podobną sytuacje.Tez myslalam ze drzwi sa niezgodne z przepisami
    p/pozarowymi.Ale w moim przypadku nie:(
    w budynku sa dwie wspolnoty mieszkaniowe. Moja piwnica jest w czesci drugiej
    wspolnoty i jest zaspawana krata.Ja niestety mam mieszkanie kwaterunkowe.
    I dwa problemypierwszy malo istotny jak po kilku latach bede miala ochote
    dostac sie do swojej piwnicy to jak zareaguje policja na wycinanie kraty
    boshem?
    Wlasciwie moge pewnie zwrocic sie do sadu o przyznanie -udostepnienie drogi?
    ale tez nie wiem czy ja czy gmina?
    Drugi problem jest powazniejszy chce wykupic w przyszlosci mieszkanie.No i
    jak wywinac sie od kupowania(placenia)za cos co czego nie uzytkuje?
    Wszyscy teraz dbaja o bezpieczenstwo -kraty zamki, kamery, niestety nikt nie
    mysli o tym by chociaz poinformowac zainteresowanych. Swoja sciezka mnie
    najbardziej wkurza kamera zagladajaca mi do okna- niestety nie jest wcale
    bezpieczniej-od czasu kamery okradziono mnie dwukrotnie, a wczesniej
    nigdy:((((

  • 5. Data: 2004-06-25 11:44:06
    Od: "Krzysiek" <k...@g...pl>

    TMK <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik " Krzysiek" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A kto załozył te drzwi?

    Drzwi te załozyła jak sie dowiedzialem jedna mieszkanka naszej klatki - i
    cały czas blokue przejscie zamykajac nie zwykla kłódka a drutem i innymi
    elementami (deska) A drzwi są w przejsciu pomiedzy dwoma klatkami - tylko, że
    podział klatki nie pokrywa przydziału klatek - jedni mają pod jedną klatką, a
    drudzy pod drugą klatką.

    > Mam podobną sytuacje.Tez myslalam ze drzwi sa niezgodne z przepisami
    > p/pozarowymi.Ale w moim przypadku nie:(

    A w jakie przepisy zerkałes zeby to stwierdzić ?? Przyznam się, że mam ochote
    złożyć gdzies jakiś donos, że nie są przestrzegane przepisy przeciw pożarowe.

> [...]
    > najbardziej wkurza kamera zagladajaca mi do okna- niestety nie jest wcale
    > bezpieczniej-od czasu kamery okradziono mnie dwukrotnie, a wczesniej

    Mój kierownik osiedla powiedział, że popiera kazde inicatywy mieszkańców dt
    zwiekszenia bezpieczeństwa piwnic. Tylko dlaczego piwnice są aż tak
    bezpieczne, że nie mogę się do niej dostać :)

  • 6. Data: 2004-06-28 16:52:18
    Od: "Hanskie" <h...@s...wp.pl>

> [...]
    do
    > straży pożarnej czy do jakiejś instytucji??

    Nie ma takiego prawa które by nakazywało budować łączone piwnice pomiędzy
    klatkami schodowymi. Nie ma tu nic do rzeczy sprawa ppoż ani jakakolwiek
    inna.. Jedyne jakie prawo jest łamane to prawo włąsności (o ile takowe się
    posiada).

    Pozdrawiam, Hanskie