  • 1. Data: 2004-06-24 14:56:12
    Temat: Zabieraja legitymacje studencka
    Od: "Fanatyk" <f...@p...onet.pl>

    Witam,
    kolega ma niedlugo obrone i dowiedzial sie wlasnie, ze ma oddac legitymacje
    studencka, bo nie bedzie juz studentem tej uczelni. W tym momencie legly w
    gruzach jego wszystkie wakacyje plany, bo sadzil, ze wciaz bedzie mial 50%
    ulg. W koncu ona jest wazna do konca wrzesnia!

    I tu moje pytanie - czy uczelnia ma prawo zabrac legitymacje za ktora
    przeciez zaplacil? I ktora jest jego wlasnoscia i ktora w koncu jest wciaz
    wazna. Owszem, wlasnie przestaje byc ich studentem, ale dlaczego musi oddac
    ta legitymacje?

    Czy jest jakas podstawa prawna w ktorej jest zapisane, ze jednak nie musi.
    Czy wedlug was jednak musi ja oddac?

    Prosze o szybka pomoc, bo nie wiemy co robic.
    F.

  • 2. Data: 2004-06-24 14:56:37
    Temat: Re: Zabieraja legitymacje studencka
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Fanatyk" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy wedlug was jednak musi ja oddac?
    >
    > Prosze o szybka pomoc, bo nie wiemy co robic.

    No a jak moze oddac legitymacje, ktora wlasnie ulegla spaleniu w ognisku
    albo wpadla do Warty ?

    marekz

  • 3. Data: 2004-06-24 14:58:46
    Od: "amant" <l...@f...pl>

    > No a jak moze oddac legitymacje, ktora wlasnie ulegla spaleniu w ognisku
    > albo wpadla do Warty ?

    też miałem taką sytuację... ale tylko banalnie ją zgubiłem, och jak mi było
    przykro...
    --
    pozdro, amant
    gg # 3350626

  • 4. Data: 2004-06-24 15:02:48
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "amant" <l...@f...pl> napisał w wiadomości

    > też miałem taką sytuację... ale tylko banalnie ją zgubiłem, och jak mi
    było
    > przykro...

    Zgubienie moze byc skuteczne, ale przy zlosliwej sekretarce moze spowodowac
    koniecznosc poniesienia kosztow zamieszczenia ogloszenia o zagubieniu w
    gazecie (chyba nie ma podstaw domagania sie czegos takiego, ale wiadomo
    jakie czasem potrafia byc sekretarki...). Z tego wzgledu skuteczniejsze
    wydaje mi sie bezpowrotne zniszczenie. :)

    marekz

  • 5. Data: 2004-06-24 15:05:15
    Od: "Fanatyk" <f...@p...onet.pl>

    :) Dobry pomysl.
    Tylko, czy wtedy moga nie dac dyplomu?

  • 6. Data: 2004-06-24 15:06:37
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > wazna. Owszem, wlasnie przestaje byc ich studentem, ale dlaczego musi oddac
    > ta legitymacje?

    Bo nie bedzie juz studentem ...

    Ale oddawac ? A jak go do tego zmusza ? U mnie warunkiem do wydania
    dyplomu bylo podpisanie obiegowki. Na obiegowce trzeba bylo potwierdzic
    oddanie legitymacji.

    Nie dostanie dyplomu, ale legitymacje zachowa. Jak wroci to wszystko
    zalatwi.

  • 7. Data: 2004-06-24 15:06:52
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > :) Dobry pomysl.
    > Tylko, czy wtedy moga nie dac dyplomu?

    Dadza mu, dadza. :) Milych wakacji.

    marekz

  • 8. Data: 2004-06-24 15:08:11
    Od: "amant" <l...@f...pl>

> [...]
    > jakie czasem potrafia byc sekretarki...). Z tego wzgledu skuteczniejsze
    > wydaje mi sie bezpowrotne zniszczenie. :)

    no to chwalić moją ówczesną sekretarkę. podpisałem tylko kwitek że ją
    zgubiłem i po krzyku....
    a potem piłem, piłem, piłem, piłem.... ;)

    --
    pozdro, amant
    gg # 3350626

  • 9. Data: 2004-06-24 15:52:21
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl>

    > I tu moje pytanie - czy uczelnia ma prawo zabrac legitymacje za ktora
    > przeciez zaplacil? I ktora jest jego wlasnoscia i ktora w koncu jest wciaz
    > wazna.

    Legitymacja sama w sobie nie jest tworzy stanu prawnego, nie powoduje przeciez
    ze jestes studentem, lecz tylko potwierdza - zaswiadcza - ze nim jestes. Jezeli
    przestajesz nim byc, to juz nie jest wazna i nic nie zmienia pieczatka.

    A tak nota bene to np. u mnie (w tym roku) nie kazali oddawac :) (Uniwersytet
    Wroclawski)

    Konrad

  • 10. Data: 2004-06-24 16:18:10
    Od: "robert agner" <t...@W...gazeta.pl>

    Bogiem a prawda powinni anulować nie zabierać.
    Mnie kiedyś kanar bezprawnie zabrał legitymacje twierdząc że sfałszowana,
    uczelnia potwierdziła prawdziwość legitymacji i pieczątki. Do dziś mi nie
    zwrócili. (5 zł w plecy ):)
    A tak wogóle to radze poczytać dział ogłoszeń w gazetach przy końcu roku
    akademickiego, kupe śmiechu :)
    A tak legalnie to sobie można na końcu stódiów zdać na inny kierunek i po
    sprawie.
    R.