  • 1. Data: 2007-01-28 17:50:28
    Temat: zaklocanie ciszy - spokoju
    Od: zxc <d...@c...pl>

    Mieszkam w bloku - sciany z betonu itd
    Mam za sasiadow rodzinke, a zwlaszcza nastoletniego chlopaka, ktorzy nie
    potrafia sluchac cicho muzyki - zawsze musza sie pochwalic swoimi
    ulubionymi przebojami z sasiadami - w tym ze mna.
    Dzien w dzien od dluzszego czasu (liczonego w miesiacach) to sie
    powtarza - nie wazna godzina - czy to poludnie, 6 wieczorem itd.
    Ostatnio synus zaczolu sie takze "uczyc" grac na perkusji. Potrafi caly
    dzen "grac". Niestety sluzby porzadkowe w moim miescie - policja, straz
    miejska - albo sa niekompetentne, albo maja gdzies rozwiazanie tej
    sprawy. Wielokrotnie wzywane - czy to w czasie ciszy nocnej czy we
    wczesniejszych godzinach - nie przyczynily sie do "uciszenia" tych...
    "ludzi". Zwracam sie wiec do Was drodzy grupowicze o podpowiedz co mozna
    zrobic w tej sprawie - jakies paragrafy, rozporzadzenia itd.
    Do kogo zwrocic sie o pomoc?

  • 2. Data: 2007-01-28 19:15:21
    Temat: Re: zaklocanie ciszy - spokoju
    Od: "Kuba" <p...@o...pl>

    Użytkownik "zxc" <d...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Zwracam sie wiec do Was drodzy grupowicze o podpowiedz co mozna zrobic w
    > tej sprawie - jakies paragrafy, rozporzadzenia itd.

    Zobacz art. 144 i 222 Kodeksu cywilnego. Przysługuje Ci roszczenie o
    zaniechanie naruszeń, a z tym trzeba się zwrócić do sądu.

    --
    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 3. Data: 2007-01-28 19:32:06
    Od: "NOA" <m...@p...fm>

    Użytkownik "zxc" <d...@c...pl> napisał w wiadomości
    jakies paragrafy, rozporzadzenia itd.
    > Do kogo zwrocic sie o pomoc?

    Przejrzyj sobie wątek "Wynajem mieszkania" zapoczątkowany przez "wilddziki"
    z 18 stycznia, podałam tam paragrafy na jakie możesz się powołać. Policja i
    SM mają zakichany obowiązek interweniować, dopiero jak nie pomogą ich
    interwencje
    to składasz wniosek do Sądu Grodzkiego przeciwko aspołecznym jednostkom:)).

    Pozdrawiam
    Magda

  • 4. Data: 2007-01-28 21:25:11
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 28-01-2007 o 20:32:06 NOA <m...@p...fm> napisał(a):

    > Przejrzyj sobie w?tek "Wynajem mieszkania" zapocz?tkowany przez
    > "wilddziki"
    > z 18 stycznia

    Ja swoje wrzuce z listopada ub.r.

    PN 87/B-02151/02 oraz Dz. U Nr 75, poz. 690 z 2002 r. (okolice § 323). W
    szczegolnosci to:

    § 326. 1. Poziom hałasu oraz drgań przenikających do pomieszczeń w
    budynkach mieszkalnych, zamieszkania zbiorowego i użyteczności publicznej,
    z wyłączeniem budynków, dla których jest konieczne spełnienie szczególnych
    wymagań ochrony przed hałasem, nie może przekraczać wartości
    dopuszczalnych, określonych w Polskich Normach dotyczących ochrony przed
    hałasem pomieszczeń w budynkach oraz oceny wpływu drgań na ludzi w
    budynkach.

    Dla pomieszczen mieszkalnych PN przewiduja 40dB w dzien, 30dB w nocy. W
    przypadku pomieszczen kuchennych i sanitarnych 45dB w dzien i 40dB w nocy.

    http://www.wypadek.pl/prawo/normy/dane/pn87b02151_02
    .htm

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 5. Data: 2007-01-29 19:16:40
    Od: "japo" <s...@j...pl>

    > Dla pomieszczen mieszkalnych PN przewiduja 40dB w dzien, 30dB w nocy. W
    > przypadku pomieszczen kuchennych i sanitarnych 45dB w dzien i 40dB w nocy.

    bzdura, PN nie ma tu nic do rzeczy, nawet nie rzeczytałeś jej pierwszego
    paragrafu, gdzie jets jasno powiedziane że dotyczy "hałasu wytwarzanego
    przez urządzenia zainstalowane w pomieszczeniach technicznych stałego
    wyposażenia instalacyjnego budynków mieszkalnych i zamieszkania
    zbiorowego" - a sąsiad z perkusj a do takich urządzeń nie należy,
    poza tym że normy budowlane dotyczą bardziej projektowania i wznoszenia
    budynków, niż stosunków miedzyludzkich..

  • 6. Data: 2007-01-29 21:31:51
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 29-01-2007 o 20:16:40 japo <s...@j...pl> napisał(a):

    > bzdura, PN nie ma tu nic do rzeczy, nawet nie rzeczyta?e? jej pierwszego
    > paragrafu, gdzie jets jasno powiedziane ?e dotyczy "ha?asu wytwarzanego
    > przez urz?dzenia zainstalowane w pomieszczeniach technicznych sta?ego
    > wyposa?enia instalacyjnego budynków mieszkalnych i zamieszkania
    > zbiorowego" - a s?siad z perkusj a do takich urz?dze? nie nale?y,
    > poza tym ?e normy budowlane dotycz? bardziej projektowania i wznoszenia
    > budynków, ni? stosunków miedzyludzkich..

    No dobrze. Ale poprosze o PN (albo paragraf), na bazie ktorej lotnisko
    Okecie wyplaca odszkodowania mieszkancom budynkow przyleglych do lotniska.
    Przeciez - gdyby nie musieli to by tego nie robili.

    Pierwszy paragraf mowi tez:
    "Przedmiotem niniejszego arkusza normy są dopuszczalne wartości poziomu
    dźwięku A hałasu przenikającego do pomieszczeń przeznaczonych do
    przebywania ludzi w budynkach mieszkalnych, zamieszkania zbiorowego i
    użyteczności publicznej".

    A powyzsza norma stanowi nie tylko wytyczne budowlane przy projektowaniu
    ale jest tez zbiorem 'przepisow' dla Sanepidu.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.