  • 1. Data: 2007-01-28 15:54:50
    Temat: Emerytura -czy już?
    Od: Marzena i Cyprian <c...@C...pl>

    Witam!

    Nie jestem pewien czy pytam na właściwej grupie - jeśli nie proszę o
    skierowanie we właściwym kierunku.

    Mój ojciec, ukończone 63 lata przepracował w gospodarce uspołecznionej
    ok.19 lat (składki szły na ZUS). Po rozstaniu z socjalistyczną
    gospodarką ok. 10 lat zajmował się rolnictwem - czyli składki KRUS. Jak
    podupadł już całkiem na zdrowiu (nałożenie się skutków dzieciństwa
    wczesnych lat powojennych, uraz kręgosłupa i jeszcze staw biodrowy po
    wymianie)niestety wylądował na trwałej rencie - wypłacanej przez KRUS.
    Chyba jakieś sześć lat.

    Mam pytanie: czy w związku z ilością przepracowanych lat może przejść na
    wcześniejszą emeryturę? Jeśli tak, to czy będzie liczona na podstawie
    ostatnich lat czy np. na podst. wybranego okresu z lat "zusowych"? I
    wreszcie: kto będzie ją wypłacał? ZUS czy KRUS?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi

    Cyprian

  • 2. Data: 2007-01-29 16:04:19
    Temat: Re: Emerytura -czy już?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marzena i Cyprian napisał(a):

    > Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi

    Będę szczelał: czy aby wiek emerytalny dla mężczyzn nie wynosi 65 lat?
    Brakuje 2 lata.
    A wcześniejsza emerytura: trzeba ileś tam lat przepracować w warunkach
    szczególnych, czyli na określonym stanowisku pracy.

    --
    @2007 Johnson

  • 3. Data: 2007-01-29 20:28:50
    Od: Marzena i Cyprian <c...@C...pl>

    Johnson napisał(a):

> [...]
    > A wcześniejsza emerytura: trzeba ileś tam lat przepracować w warunkach
    > szczególnych, czyli na określonym stanowisku pracy.

    Dzięki!

    Kto następny?

    Cyprian