  • 11. Data: 2024-01-17 13:13:39
    Temat: Re: zakładanie fikcyjnych kont w banku
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 17.01.2024 o 12:34, J.F pisze:

    > Kiedys ... moze nawet legalne by było (jak bank organizuje).
    >
    > Ale teraz ponoć banki mają dostęp do bazy dowodów, to jeszcze musiały
    > prawdziwe dane tam być.

    Ale to ta weryfikacja tylko obejmuje PESEL i nr DO, nie podają imienia z
    nazwiskiem?

    w aplikacji mObywatel można sprawdzić czyjś PESEL, ale trzeba też mieć
    nr dowodu osobistego i pokazuje, czy zastrzeżony czy nie.

  • 12. Data: 2024-01-17 13:23:10
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 13.01.2024 o 00:18, Alojzy Gąska pisze:

> [...]
    twoje dane
    > tylko przelewasz im 1 plni masz aktywne konto.
    >
    > Acha. Jest takie konto, dane się zgadzają ... bo już ktoś je zweryfikowa, można
    > aktywować konto/przelać pożyczkę.
    >
    > Mają potwierdzenie przelewu? Dają Ci 1-10 kPLn bez zabezpieczeń.
    >
    > A że Głowacka kasy nie dostała tylko jakiś inny sprytny, niech Głowacka się
    tłumaczy w sądzie:)

    > Sąd: p.Głowacka, przecież pani brała pożyczkę 5 kpln, pani musi ją spłacić.
    > Tu mamy pani potwierdzenie przelewu na 1 pln z pani konta.

    Teraz w banku można podać jakikolwiek adres i nikt tego nie weryfikuje,
    a w niektórych bankach, nawet ten adres można na www zmienić.
    Koleżanka miała taki przypadek w pracy, adres jaki uzyskali w sposób
    urzędowy okazał się pustostanem i to ruiną. Gdy zaczęli drążyć, gmina
    powiadomiła, że adres ten nie ma pozwolenia inspektora budowlanego na
    zamieszkanie. Firma straciła, a właściwie nie zarobiła 1500zł, a policja
    pod tym nr PESEL miała adres tego pustostanu. Komendant komisariatu
    powiedział, że ta osoba była legitymowana 2 razy w ciągu 10 lat.