  • 1. Data: 2024-01-12 19:40:50
    Temat: zakładanie fikcyjnych kont w banku
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    https://www.goldenline.pl/praca/oferta/tajemniczy-kl
    ient-praca-zdalna-stale-zlecenia_grodzisk-mazowiecki
    ,1438436

    Realizując badanie Twoim celem będzie: weryfikacja pracowników obsługi
    klienta, komfortu użytkowania platformy, przejście procesu oraz
    założenie kont internetowych, które zostały specjalnie dedykowane do
    badań. Zakładane konta nie są w pełni funkcjonalne i są w pełni darmowe,
    co jest zagwarantowane w zawieranej umowie. Na kontach nie ma możliwości
    wykonywania operacji finansowych. Częścią badania jest wysłanie wniosków
    o otworzenie konta na oficjalnych stronach banku, gdzie uczestnik używał
    własnych danych, a następnie bank weryfikuje jego tożsamość. Dane
    przechowywane są bezpośrednio przez bank na czas trwania badania. Po
    zakończeniu badania konta są usuwane.

    Czy to zgodne z prawem?

  • 2. Data: 2024-01-12 19:54:46
    Temat: Re: zakładanie fikcyjnych kont w banku
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Jan 2024 19:40:50 +0100, Monika Głowacka wrote:
> [...]
    > własnych danych, a następnie bank weryfikuje jego tożsamość. Dane
    > przechowywane są bezpośrednio przez bank na czas trwania badania. Po

    Na zlecenie banku to chyba jak najbardziej.
    Bo co by tu miało być niezgodnego?

    Chyba, ze chodzi o te dane osobowe testera ..

    J.

  • 3. Data: 2024-01-12 20:55:08
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 2024-01-12 o 19:54, J.F pisze:
    ient-praca-zdalna-stale-zlecenia_grodzisk-mazowiecki
    ,1438436

    > Na zlecenie banku to chyba jak najbardziej.
    > Bo co by tu miało być niezgodnego?
    >
    > Chyba, ze chodzi o te dane osobowe testera ..

    Tak, chodzi o dane osobowe testera.

  • 4. Data: 2024-01-12 23:18:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.01.2024 o 19:54, J.F pisze:
    ient-praca-zdalna-stale-zlecenia_grodzisk-mazowiecki
    ,1438436

    > Na zlecenie banku to chyba jak najbardziej.
    > Bo co by tu miało być niezgodnego?

    Ja bym się upewnił, że bank o tym wie, ze to zleca. Żeby potem rachunki
    nie były do prania pieniędzy uzyskiwane.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2024-01-13 00:07:17
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Monika Głowacka napisał(a):
> [...]
    > własnych danych, a następnie bank weryfikuje jego tożsamość. Dane
    > przechowywane są bezpośrednio przez bank na czas trwania badania. Po

    Dobry sposób na wyjebanie kogoś na 100 tysi:)

    Mechanizmu nie chce mi się opisywać, spróbuj sama:)

    > Czy to zgodne z prawem?

    j.w dostaniesz po dupie i się nauczysz:)

  • 6. Data: 2024-01-13 00:18:04
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Ja bym się upewnił, że bank o tym wie, ze to zleca. Żeby potem rachunki
    > nie były do prania pieniędzy uzyskiwane.

    Jak chcesz pożyczkę bierzesz ją przez internety. Dziś firmy nie bawią się
    w spisywanie dowodów tylko proszą o 1pln z twojego konta jako potwierdzenie
    twoich danych osobowych. Podobnie na allegro, już nie przychodzi kurier żeby spisać
    twoje dane
    tylko przelewasz im 1 plni masz aktywne konto.

    Acha. Jest takie konto, dane się zgadzają ... bo już ktoś je zweryfikowa, można
    aktywować konto/przelać pożyczkę.

    Mają potwierdzenie przelewu? Dają Ci 1-10 kPLn bez zabezpieczeń.

    A że Głowacka kasy nie dostała tylko jakiś inny sprytny, niech Głowacka się tłumaczy
    w sądzie:)

    Sąd: p.Głowacka, przecież pani brała pożyczkę 5 kpln, pani musi ją spłacić.
    Tu mamy pani potwierdzenie przelewu na 1 pln z pani konta.

  • 7. Data: 2024-01-14 01:09:41
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2024-01-12 o 19:40, Monika Głowacka pisze:
> [...]
    > weryfikuje jego tożsamość. Dane przechowywane są bezpośrednio przez bank
    > na czas trwania badania. Po zakończeniu badania konta są usuwane.

    Moim zdaniem do testów, firma testująca powinna zapewnić jakieś dane
    testerom, tylko jak to zrobić, aby testowany pracownik się nie zorientował?

  • 8. Data: 2024-01-16 02:22:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Jan 2024 01:09:41 +0100, Krzysztof 'kw1618' wrote:

    > Moim zdaniem do testów, firma testująca powinna zapewnić jakieś dane
    > testerom, tylko jak to zrobić, aby testowany pracownik się nie zorientował?

    Fałszywe dowody osobiste im wydać ? :-)

    J.

  • 9. Data: 2024-01-17 11:32:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.01.2024 o 02:22, J.F pisze:
    > Fałszywe dowody osobiste im wydać ? ?

    Kolekcjonerskie i będą kolekcjonować numery kont :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 10. Data: 2024-01-17 12:34:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Jan 2024 11:32:23 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Kolekcjonerskie i będą kolekcjonować numery kont :-)

    Kiedys ... moze nawet legalne by było (jak bank organizuje).

    Ale teraz ponoć banki mają dostęp do bazy dowodów, to jeszcze musiały
    prawdziwe dane tam być.

    J.