  • 21. Data: 2004-04-02 18:05:08
    Temat: Re: zakaz konkurencji - pomocy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Parśniak" <p...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:c4evpl$8r9$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    podstawa
    > do zmniejszenia kwoty rekompensaty? Najbardziej pasowalaby mi srednia
    kwota
    > wynagrodzenia (1450zl) - ale czy sad uzna za zasadne wyciagac srednia
    kwote
    > z jednego miesiaca? - czy moze chodzi tutaj o kwote z okresu zawarcia
    umowy
    > (umowa byla zawarta na rok, ale zerwana po miesiacu) ? Z druygiej strony
    > doskonale pamietam proces produkcyjny, ktorego zakaz dotyczy - a jest to
    > jedna z glownych pol dzialalnosci firmy.

    Moim zdaniem sąd nie będzie miał w tym wypadku innego wyjścia.

    > - czy przedawnienie jest liczone od czasu rozpoczecia umowy o zakazie
    > konkurencji czy od jego zakonczenia? - chodzi mi o to ze caly czas
    jestem
    > jeszcze teoretycznie (bo w praktyce pracodawca nie placil mi, wiec nie
    > jestem zobowiazany do jej przestrzxegania) zobowiazany do zakazu
    > konkurencji, wiec czy aktualna umowa moze juz ulec przedawniwniu w
    jakiejs
    > jego czesci??

    To się liczy do tyłu od chwili wystąpienia z roszczeniem. po prostu to, co
    było dawniej niż dwa lata temu już Ci nie przysługuje.

    > - czy jezeli zakladam sprawe w sadzie, a ona trwa powiedzmy pol roku, to
    te
    > pol roku trwania umowy rowniez mi sie przedawni? - chodzi o to ze im
    puzniej
    > zaloze sprawe w sadzie tym o mniejszy okres rekompensaty bede mogl sie
    > ubiegac.

    Nie, wniesienie powództwa przerywa bieg przedawnienia.

  • 22. Data: 2004-04-02 18:07:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Parśniak" <p...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:c4k7l4$j2g$2@atlantis.news.tpi.pl...

    Moim zdaniem kwota 25% przysługuje na miesiąc. Inaczej to by nie miało
    sensu.

  • 23. Data: 2004-04-02 21:27:32
    Od: "Przemysław Parśniak" <p...@p...pl>

    dzieki wielkie za odpowiedzi. Jaby co to bede pytal.