  • 1. Data: 2004-03-30 20:10:09
    Temat: wyjazd do Niemiec
    Od: <m...@w...pl>

    Witam wszystkich mam pytanie. Mam kategorie wojkową A, właśnie zostałem
    skreślony z listy studentów, na pobór w marcu raczej sie nie załape nie wiem
    kiedy jest następny. Chciałem wyjechac na 3 miesiące do Niemiec mam tam
    rodzine. Czy moge to zrobić czy WKU nie bedzie miało nic do mnie. Albo jak
    powiedzmy wyjade i w tym czasie przyjdzie mi wezwanie do wojska?? Czy jak
    bede wracał to na granicy mnie od razu zaaresztują jako poszukiwanego ??
    Nie znam się na tych klockach więc zależy mi na odpowiedzi.
    Z góry dziękuje!!!

  • 2. Data: 2004-03-30 21:10:43
    Temat: Re: wyjazd do Niemiec
    Od: Michal <m...@s...nospam>

    Our newsgroup friend <m...@w...pl> wrote:
    > powiedzmy wyjade i w tym czasie przyjdzie mi wezwanie do wojska?? Czy jak
    > bede wracał to na granicy mnie od razu zaaresztują jako poszukiwanego ??
    > Nie znam się na tych klockach więc zależy mi na odpowiedzi.
    Bezpośrednio na pytanie Ci nie odpowiem bo nie znam odpowiedzi, ale...
    Jeśli masz mniej niż 22 lata, może zapisz się do BYLEJAKIEGO studium
    zaocznego, prywatnego. Większość prowadzi nabór właśnie teraz, w okresie
    skreślania studentów, którzy nie zaliczyli 1 sesji.
    Można znaleźć szkołę (w większych miastach, ale to nie ma znaczenia
    gdzie się zapiszesz) za
    mniej niż 100zł/miesiąc, co jest może i ceną sporą JAK ZA NIC, ale ceną
    gwarantującą spokój ze strony WKUrzających...

    --
    Mike

  • 3. Data: 2004-03-31 09:30:34
    Od: "Piotr K." <d...@2...pl>

    Użytkownik <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bede wracał to na granicy mnie od razu zaaresztują jako poszukiwanego ??
    > Nie znam się na tych klockach więc zależy mi na odpowiedzi.

    WKU wysyła najpierw zawiadomienia, ponaglenia itd.
    Jeśli ich nie odbierasz to potem dopiero wysyła chyba powiadomienie do
    straży granicznej, policji i żandarmerii.
    Myślę, że tak do drugiego, trzeciego listu poleconego z WKU możesz
    normalnie, bez obaw sobie jeździć gdzie chcesz.
    Z drugiej strony, to nie wiem czy teoretycznie nie powinieneś tego faktu
    zgłosić do WKU.

    Jakieś dwa lata temu miałem podobną sytuację. Jeździłem do Niemiec co 2-3
    miesiące. W tym czasie przychodziły wezwania z WKU. W końcu wysłałem im
    pismo, że jestem na szkoleniu w Niemczech, dołączając pismo z mojej firmy.
    (Oczywiście takie pismo nic nie znaczy i nie zwalniało mnie z wojska, ale
    się na jakiś czas odczepili). Po pół roku od tego pisma wyszło
    rozporządzenie, że przenoszą wszytkich do rezerwy, poszedłem do WKU,
    dostałem wpis i tak się cała sprawa skończyła.

    Piotr K.