  • 1. Data: 2004-03-30 20:18:39
    Temat: tantiemy
    Od: "Andrzej" <n...@o...pl>

    witam,

    czy jest jakis sposob na ominiecie koniecznosci placenia tantiemow za
    odtwarzanie programu radiowego w miejscu publicznym (np. sklepie)?
    jak to wyglada z odtwarzaniem zagranicznego radia internetowego?
    albo np. odtwarzanie plikow mp3, ktore sa BEZPLATNIE umieszczane przez
    autorow w sieci, a nie zostaly wydane przez zadna wytwornie?

    btw. czy nie uwazacie, ze zdzieranie pieniedzy za odtwarzanie stacji
    radiowej jest przegieciem? przeciez juz radio placi tantiemy, ze odtwarza
    dane piosenki publicznie, wiec czemu ma placic za ta sama piosenke takze
    ktos, kto to radio odtwarza? wiem... takie prawo, ale moze jest zle?

    pozdrawiam
    Andrzej

  • 2. Data: 2004-03-30 21:33:56
    Temat: Re: tantiemy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > albo np. odtwarzanie plikow mp3, ktore sa BEZPLATNIE umieszczane przez
    > autorow w sieci, a nie zostaly wydane przez zadna wytwornie?

    Według mojej wiedzy nie ma możliwości ominięcia tego. Pozostaje Ci
    odtwarzanie utworów nie chronionych, czyli 75 lat od śmierci autorów i
    wykonawców - stare płyty, co w praktyce jest nierealne.

> [...]
    > dane piosenki publicznie, wiec czemu ma placic za ta sama piosenke takze
    > ktos, kto to radio odtwarza? wiem... takie prawo, ale moze jest zle?

    Jestem tego samego zdania. Rozumiem, ze za pracę należy się wynagrodzenie,
    ale nie rozumiem, kto i na jakiej podstawie ustala te stawki. To znaczy
    wiem kto to ustala, tylko nie rozumiem, czemu minister stosowny to
    zatwierdza nie zastanowiwszy się uprzednio, czy to ma jakikolwiek sens.
    Stawki STOART i ZAIKS nie przystają nijak do rzeczywistości. Po za tym
    moim zdaniem autorzy powinni Ci w takim razie zwrócić koszt zakupu
    rzeczonego radia, bo przecież to oni czerpią z niego korzyści, a nie Ty.
    Ale prawo jest prawem.

  • 3. Data: 2004-03-30 22:39:09
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Andrzej napisał:
    > czy jest jakis sposob na ominiecie koniecznosci placenia tantiemow za
    > odtwarzanie programu radiowego w miejscu publicznym (np. sklepie)?

    Jest. Ustawiasz głośniki po pracowniczej stronie lady. Muzyka gra dla
    pracowników a nie klientów, a że oni słyszą... no cóż.

    > btw. czy nie uwazacie, ze zdzieranie pieniedzy za odtwarzanie stacji
    > radiowej jest przegieciem?

    Jest i to dużym.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 4. Data: 2004-03-31 08:05:40
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    > Jest. Ustawiasz głośniki po pracowniczej stronie lady. Muzyka gra dla
    > pracowników a nie klientów, a że oni słyszą... no cóż.

    > Jest i to dużym.

    Bo sie ludzie daja robic w konia. Aby kasowac za cos takiego, zadajacy
    tantiem musi udowodnic, ze odtwarzenia radia wplywa na zwiekszenie zysku np.
    sklepu. Nie jest tego w stanie udowodnic, bo na zysk wplywa wiele czynnikow,
    ale akurat muzyka z radia najmniej. Wysylac na drzewo. Kto nie umie sie
    bronic - ten placi.

    --
    pozdrawiam:-) Marek