  • 1. Data: 2004-12-20 09:24:16
    Temat: zajęcie wynagrodzenie przez komornika
    Od: "PP" <p...@w...pl>

    w zeszłym tygodniu dotarło do mojego zakładu pracy pisko od komornika
    sądowego o zajęciu mojego wynagrodzenia. zarabiam 1300 zł brutto. ile z tej
    pensji księgowa musi potrącić na rzecz spłaty wierzytelności?
    z góry dziękuję za pomoc

  • 2. Data: 2004-12-20 18:36:43
    Temat: Re: zajęcie wynagrodzenie przez komornika
    Od: "michaelo" <m...@s...pl>

> [...]
    tej
    > pensji księgowa musi potrącić na rzecz spłaty wierzytelności?

    więc tak
    1300 zł brutto to około 900 zł netto
    z czego 50% to by było 450 zł na poczet egzekucji i 450 zł do rąk pracownika

    poniewaz jednak jest kwota wolna od potrąceń 850 zł brutto (w zaokrągleniu
    jak dobrze pamiętam) czyli niecałe 600 zł netto
    z tego wynika że na poczet egzekucji sądowej będzie zakład pracy potrącał
    około 300 do 350 zł netto miesięcznie

    odpowiedź satysfakcjonująca??

  • 3. Data: 2004-12-20 20:31:09
    Od: "PP" <p...@w...pl>

    Użytkownik "michaelo" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak dobrze pamiętam) czyli niecałe 600 zł netto
    > z tego wynika że na poczet egzekucji sądowej będzie zakład pracy potrącał

    odpowiedz potwierdzajaca moja dotychczasowa wiedze. a czy satysfakcjonujaca
    to kwestia podejscia. moze czas zaczac splacac ten dlug regularnie :)

  • 4. Data: 2004-12-21 10:44:40
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "PP" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > to kwestia podejscia. moze czas zaczac splacac ten dlug regularnie :)

    Teraz, to już pewnie za późno :)

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 5. Data: 2004-12-22 12:06:16
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

> [...]
    tej
    > pensji księgowa musi potrącić na rzecz spłaty wierzytelności?

    Długi inne niż alimenty - 50 % wynagrodzenia
    alimenty - 60 %
    kwota wolna od potrąceń - 824 zł. (obkliczana proporcjonalnie do wymiaru
    czasu pracy, tzn. że jeśli pracujesz np. na 3/4 etatu, to kwota wolna wynosi
    3/4 z 824 zł=618 zł itd.)

    Komornik pobiera koszty sądowe, koszty egzekucji, koszty zastępstwa
    procesowego itd,+ nalicza odsetki określone w nakazie/postanowieniu, przez
    co możesz spłacać dług do 60 % zajęcia, z czego kasa dla komornika to 15 %.

    Łatwiej zawrzeć ugodę z wierzycielem, dzięki czemu wierzyciel odzyska kasę
    szybciej, (cała kasa, która zabierałby komornik trafi do wierzyciela), i nie
    bedziesz mieć dodatkowych kosztów. Spróbuj, ja zajmuję sięmediacją zawodowo,
    jest to kwestia dobrej argumentacji. Zdarzało się, że banki umarzają całkiem
    pokaźne sumy, (ostatnio nawet 9 tys. zł mimo, że dłuznik miał zajęcie -
    anulowali 9 tys i wycofali sprawę od komornika, a resztę - 4 tys. rozłożyli
    na raty). Zdarza się, że banki i inni wierzyciele (firmy windyk.) uzyskują
    nakaz zapłaty żerując na twojej niewiedzy, czesto egzekwując należności np.
    przedawnione. To też łatwo załatwić, baardzo łatwo, no ... tylko trzeba
    wiedzieć jakie masz prawa.

  • 6. Data: 2004-12-23 07:18:06
    Od: "michaelo" <m...@s...pl>

> [...]
    > szybciej, (cała kasa, która zabierałby komornik trafi do wierzyciela), i

    jeżeli komornik wszczął postępowanie to koszty komornika te 15% o których
    była mowa należne są komornikowi nawet w przypadku zapłaty bezpośredniej ba
    nawet w przypadku zawieszenia i umorzenia z mocy prawa zgodnie art.823 kpc