    From: "michaelo" <m...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zajęcie wynagrodzenie przez komornika
    Date: Mon, 20 Dec 2004 19:36:43 +0100

    > w zeszłym tygodniu dotarło do mojego zakładu pracy pisko od komornika
    > sądowego o zajęciu mojego wynagrodzenia. zarabiam 1300 zł brutto. ile z
    tej
    > pensji księgowa musi potrącić na rzecz spłaty wierzytelności?
    > z góry dziękuję za pomoc

    więc tak
    1300 zł brutto to około 900 zł netto
    z czego 50% to by było 450 zł na poczet egzekucji i 450 zł do rąk pracownika

    poniewaz jednak jest kwota wolna od potrąceń 850 zł brutto (w zaokrągleniu
    jak dobrze pamiętam) czyli niecałe 600 zł netto
    z tego wynika że na poczet egzekucji sądowej będzie zakład pracy potrącał
    około 300 do 350 zł netto miesięcznie

    odpowiedź satysfakcjonująca??