    From: "remeeq" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zajęcie wynagrodzenie przez komornika
    Date: Wed, 22 Dec 2004 13:06:16 +0100

    Użytkownik "PP" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cq6600$ams$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > w zeszłym tygodniu dotarło do mojego zakładu pracy pisko od komornika
    > sądowego o zajęciu mojego wynagrodzenia. zarabiam 1300 zł brutto. ile z
    tej
    > pensji księgowa musi potrącić na rzecz spłaty wierzytelności?
    > z góry dziękuję za pomoc

    Długi inne niż alimenty - 50 % wynagrodzenia
    alimenty - 60 %
    kwota wolna od potrąceń - 824 zł. (obkliczana proporcjonalnie do wymiaru
    czasu pracy, tzn. że jeśli pracujesz np. na 3/4 etatu, to kwota wolna wynosi
    3/4 z 824 zł=618 zł itd.)

    Komornik pobiera koszty sądowe, koszty egzekucji, koszty zastępstwa
    procesowego itd,+ nalicza odsetki określone w nakazie/postanowieniu, przez
    co możesz spłacać dług do 60 % zajęcia, z czego kasa dla komornika to 15 %.

    Łatwiej zawrzeć ugodę z wierzycielem, dzięki czemu wierzyciel odzyska kasę
    szybciej, (cała kasa, która zabierałby komornik trafi do wierzyciela), i nie
    bedziesz mieć dodatkowych kosztów. Spróbuj, ja zajmuję sięmediacją zawodowo,
    jest to kwestia dobrej argumentacji. Zdarzało się, że banki umarzają całkiem
    pokaźne sumy, (ostatnio nawet 9 tys. zł mimo, że dłuznik miał zajęcie -
    anulowali 9 tys i wycofali sprawę od komornika, a resztę - 4 tys. rozłożyli
    na raty). Zdarza się, że banki i inni wierzyciele (firmy windyk.) uzyskują
    nakaz zapłaty żerując na twojej niewiedzy, czesto egzekwując należności np.
    przedawnione. To też łatwo załatwić, baardzo łatwo, no ... tylko trzeba
    wiedzieć jakie masz prawa.