  • 1. Data: 2004-10-04 06:39:29
    Temat: zachowek
    Od: "Evia" <m...@p...onet.pl>

    6 lat temu otrzymalam w spadku mieszkanie. Spadkobiercy ustawowi
    zaakceptowali testament i nie wystapili o zachowek. Teraz, poniewaz kupuje
    wieksze mieszkanie, te ktore otrzymalam 6 lat temu w spadku planuje
    sprzedac. Obawiam sie, ze spadkobiercy ustawowi moga teraz wystapic o
    zachowek, uznajac, ze skoro tak dobrze mi sie powodzi, moge sie z nimi tym
    dobrem podzielic. Czy maja do tego prawo po 6 latach? Czy jest jakis termin
    maksymalny na wystapienie pozostalych spadkobiercow o zachowek po nabyciu
    przez spadkobierce spadku "testamentowego" ?
    za odpowiedz z gory dziekuje
    e.

  • 2. Data: 2004-10-04 08:01:25
    Temat: Re: zachowek
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Evia pisze:

> [...]
    > termin maksymalny na wystapienie pozostalych spadkobiercow o zachowek po
    > nabyciu przez spadkobierce spadku "testamentowego" ?

    to sie robi tak

    1. www.google.pl

    2 wpisuje sie slowo zachowek...

    3 klika sie w pierwszy link od gory (strona RPO)

    czyta sie to i daleko daleko na dole jest:

    Przedawnienie
    Roszczeń z tytułu zachowku nie można dochodzić po upływie 3 lat od
    ogłoszenia testamentu

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-10-04 08:29:07
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 4 Oct 2004 08:39:29 +0200, Evia <m...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > maksymalny na wystapienie pozostalych spadkobiercow o zachowek po nabyciu
    > przez spadkobierce spadku "testamentowego" ?

    roszczenie o zachowek przedawnia się po trzech latach od otwarcia spadku.

    --
    Falkenstein

  • 4. Data: 2004-10-04 08:31:35
    Od: "Evia" <m...@p...onet.pl>

    > Przedawnienie
    > Roszczeń z tytułu zachowku nie można dochodzić po upływie 3 lat od
    > ogłoszenia testamentu

    bardzo dziekuje za odpowiedz, na stronki rowniez zajrzalam i mam pelna
    jasnosc w temacie.
    pzdr
    e.

  • 5. Data: 2004-10-04 08:31:53
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 04 Oct 2004 10:29:07 +0200, Rodrig Falkenstein
    <r...@g...pl> napisał:

    > roszczenie o zachowek przedawnia się po trzech latach od otwarcia spadku.

    wróć. Od ogłoszenia testamentu. Trzy lata od otwarcia spadku przedawnia
    się roszczenie o uzupełnienie zachowku

    --
    Falkenstein