  • 1. Data: 2006-02-14 00:50:03
    Temat: przedawnienie
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    W maju 2002 pobicie. Szczęśliwie sprawców ujęto i zostali skazani w sprawie
    karnej z art. 158 par. 1 kk. w marcu 2004. . Czy nie jest za późno żeby
    wystąpić z powództwa cywilnego o odszkodowanie? Ile wynosi przedawnienie?

    Z góry dzięki za odpowiedź.
    strach

  • 2. Data: 2006-02-14 05:34:32
    Temat: Re: przedawnienie
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    strach napisał(a):
> [...]
    > karnej z art. 158 par. 1 kk. w marcu 2004. . Czy nie jest za późno żeby
    > wystąpić z powództwa cywilnego o odszkodowanie? Ile wynosi przedawnienie?

    10 lat.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-02-14 07:38:48
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > 10 lat.
    >

    > --

    a podstawa???

  • 4. Data: 2006-02-14 07:43:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > a podstawa???

    A sam sobie poszukaj. W kodeksie cywilnym :)

  • 5. Data: 2006-02-14 08:12:43
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > A sam sobie poszukaj. W kodeksie cywilnym :)
    >
    > --
    to bylo pytanie podchwytliwe.... bo mi sie jednak wydaje ,ze to
    przedawnienie reguluje art. 442 kc i wtedy przedawnienie 3 ale max 10

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-02-14 08:18:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > to bylo pytanie podchwytliwe.... bo mi sie jednak wydaje ,ze to
    > przedawnienie reguluje art. 442 kc i wtedy przedawnienie 3 ale max 10

    To przeczytaj ten przepis jeszcze raz. Przedawnienie wynosi 10 lat. No
    chyba że ostatnimi czasy coś się zmieniło, ale wątpię.

  • 7. Data: 2006-02-14 08:39:58
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > To przeczytaj ten przepis jeszcze raz. Przedawnienie wynosi 10 lat. No
    > chyba że ostatnimi czasy coś się zmieniło, ale wątpię.

    Art. 442. § 1. Roszczenie o naprawienie szkody wyrządzonej czynem
    niedozwolonym ulega przedawnieniu z upływem lat trzech od dnia, w którym
    poszkodowany dowiedział się o szkodzie i o osobie obowiązanej do jej
    naprawienia. Jednakże w każdym wypadku roszczenie przedawnia się z upływem
    lat dziesięciu od dnia, w którym nastąpiło zdarzenie wyrządzające szkodę.

    nadal upierasz sie ,ze Twoja odpowiedz byla w pelni prawidlowa ???:)

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-02-14 08:42:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lookasik napisał(a):

> [...]
    > lat dziesięciu od dnia, w którym nastąpiło zdarzenie wyrządzające szkodę.
    >
    > nadal upierasz sie ,ze Twoja odpowiedz byla w pelni prawidlowa ???:)

    U mnie ten artykuł ma jeszcze §2.

  • 9. Data: 2006-02-14 08:47:41
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > U mnie ten artykuł ma jeszcze §2.