  • 11. Data: 2016-03-25 04:03:56
    Temat: Re: zabezpieczenie się przy kupnie nieruchomości
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 03/24/2016 08:19 PM, Michał wrote:
    > Nasłuchał się człowiek o nieuczciwych sprzedających, którzy w dniu
    > sprzedaży sprzedają swoja nieruchomość kilku kupującym, po czym tylko
    > jeden (pierwszy) z nich staje się właścicielem nieruchomości, a
    > pozostali odchodzą z kwitkiem.

    A ma ktoś dane na temat, jak częste jest to zjawisko w Polsce?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 12. Data: 2016-03-25 07:32:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 marca 2016 01:01:01 UTC+1 użytkownik witek napisał:

    > Sprawdzasz co jest na dzienniku podawczym, a nie w księdze.
    > Mi nie robił nikt problemu. Moze dlatego, ze juz sie dorobili komputera
    > i łatwo było znależć czy jest cokolwiek do ksiegi nr xyz.
    >
    > Przy czym nikt nie gwarantuje, ze niczego nieświadomy inny kupujący od
    > razu poleci z aktem notarialnym do sądu. Może akurat pojawi sie
    > nastepnego dnia rano.
    >
    > Chyba najbezpieczniej jest umawiać się u notariusza po zamknięciu sądu.
    > Mała szansa, że ktoś w międzyczasie coś doniesie do ksiąg wieczystych.

    Liczy sie też szybkość notariusza bo chyba nie ma znaczenia który akt notarialny
    został podpisany wcześniej tylko który szybciej dotarł do sądu.

  • 13. Data: 2016-03-25 07:44:56
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-03-25 o 04:03, Tomasz Chmielewski pisze:

    > A ma ktoś dane na temat, jak częste jest to zjawisko w Polsce?

    Pojawia się na tej grupie w 75% wątków
    dotyczących sprzedaży nieruchomości . ;-)

  • 14. Data: 2016-03-25 07:53:53
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-03-24 o 21:15, witek pisze:

> [...]
    > Podpisujesz sie pod aktem notarialnym, chata jest "twoja" i ja w tym
    > momencie składam wniosek o wpisanie hipoteki zanim ty sie zjawisz od
    > notariusza w ksiegach.
    >
    > Krytyczny jest moment pomiedzy notariuszem a złożeniem wniosku w
    > ksiegach wieczystych.
    >

    > A rozwiazanie problemu jest bardzo proste.
    > Inforamtycy wymyslili to z xxx lat temu przy okazji programowania
    > wspolbieznego.
    >
    > Wystarczyłoby, aby notariusz miał możliwość "zablokowania" księgi w dniu
    > transakcji, tak aby nie dało sie zlożyć innego wniosku zanim transakcja

    Przepraszam za infantylne pytanie: a nie da się tego "ustawić"
    przez jakiś weksel i umowę do niego?
    Typu, że jak coś pójdzie nie tak i wpisy w KW będa jakieś trefne,
    to ja mam papier i skubię nieuczciwych z innego tytułu.
    Rozumiem, że wtedy cały mechanizm inny musze uruchomić, ale jak się
    sprawdzi sprzedającego, że jest co zabrać, to można próbować wyjść na swoje.
    Czy to bedzie traktowane jako jakiś kodeksowy warunek zawieszający?.

  • 15. Data: 2016-03-25 09:51:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-03-16 o 07:53, cef pisze:

> [...]
    > swoje.
    > Czy to bedzie traktowane jako jakiś kodeksowy warunek zawieszający?.

    Problem w ewentualnej egzekucji takiej umowy. Oszuści przeważnie nic nie
    mają. Bo jakby mieli, to istnieje tuzin sposobów na odzyskanie
    pieniędzy. Zabezpieczenie musi być takie, by pieniędzy nie otrzymali.

  • 16. Data: 2016-03-25 09:56:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-03-16 o 04:03, Tomasz Chmielewski pisze:

    > A ma ktoś dane na temat, jak częste jest to zjawisko w Polsce?

    Wiele się o tym mówi, ale w skali powiatu ja nie pamiętam takiej sporawy
    w ostatnim ćwierćwieczu. Słyszałem, że na terenie Krakowa miało kilka
    przypadków miejsce. W małych miejscowościach jest kilku znających się
    notariuszy i sądzę, że ktoś by ogarnął, że kilku na raz się tą samą
    nieruchomością interesuje. Pewnie w tym należy upatrywać braku podobnych
    zdarzeń w mniejszych miejscowościach.

  • 17. Data: 2016-03-25 12:45:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 marca 2016 04:04:02 UTC+1 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
    > A ma ktoś dane na temat, jak częste jest to zjawisko w Polsce?
    Oprócz doniesień prasowych nie słyszałem o takim przypadku w mojej okolicy.
    A mój sąsiad to notariusz właśnie i czasami przy piwku różne ciekawe przypadki
    omawiamy ale z wałkiem przy zakupie nieruchomości się nie spotkał.
    Podobno jednak coś tam się ma zmienić i notariusze będą mogli online coś na zasadzie
    wzmianki umieszczać.

  • 18. Data: 2016-03-25 13:25:42
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 03/25/2016 08:45 PM, Kris wrote:
> [...]
    omawiamy ale z wałkiem przy zakupie nieruchomości się nie spotkał.
    > Podobno jednak coś tam się ma zmienić i notariusze będą mogli online coś na

    To by było świetne i proste rozwiązanie tego problemu.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 19. Data: 2016-03-25 14:37:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-03-16 o 13:25, Tomasz Chmielewski pisze:

    > To by było świetne i proste rozwiązanie tego problemu.

    W dodatku oczywiste. Skoro jest dostęp do ksiąg przez INTERNET, to co za
    problem utworzyć system "komentarzy" dostępny notariuszom?

  • 20. Data: 2016-03-25 18:36:10
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/24/2016 10:03 PM, Tomasz Chmielewski wrote:

    > A ma ktoś dane na temat, jak częste jest to zjawisko w Polsce?

    raczej niewielkie, skoro do tej pory nie bylo jakos specjalnie nagłaśniane.
    Ale zdarza się.